Niechętni do odrzucenia projektu byli przede wszystkim parlamentarzyści Polski 2050. Na 28 posłów, tylko 7 było "za". Tym samym Sejm zdecydował o skierowaniu projektu do dalszych prac w komisji infrastruktury.
✌🏻🇵🇱 Świetna wiadomość! Tusk i jego koalicjanci chcieli odrzucenia prezydenckiego projektu #TakDlaCPK – ale im się nie udało: PRZEGRALI głosowanie w Sejmie!
— 🇵🇱 Paweł Jabłoński (@paweljablonski_) September 26, 2025
Brawo @prezydentpl @NawrockiKn za tę inicjatywę!
Prezydencki projekt przewiduje m.in. zakończenie prac budowlanych na nowym lotnisku pod Baranowem do końca 2031 r., uruchomienie cywilnego ruchu lotniczego do końca 2032 r. oraz rozwój ok. 2 tys. km nowych linii kolejowych, w tym Kolei Dużych Prędkości. Zakłada on też: przeniesienie całego ruchu lotniczego z warszawskiego Lotniska Chopina na CPK najpóźniej do końca 2032 r., wprowadzenie zakazu dofinansowywania połączeń lotniczych przez państwowe podmioty oraz finansowanie programu CPK za pomocą skarbowych papierów wartościowych na co najmniej 66,18 mld zł.
Szef kancelarii prezydenta Zbigniew Bogucki prezentując w Sejmie założenia ustawy podkreślał, że projekt jest „kontynuacją woli obywateli” i ma strategiczne znaczenie dla bezpieczeństwa państwa oraz rozwoju infrastruktury transportowej.