Według komunikatu kancelarii premiera, projekt rozporządzenia opublikowany przez Komisję Europejską pod koniec ubiegłego roku zawiera regulacje dotyczące zarówno świadczenia usług reklamy politycznej, jak i ochrony danych osobowych.
Jak podała KPRM, rozporządzenie wprowadza m.in. zharmonizowane przepisy gwarantujące wysoki poziom przejrzystości usług reklamy politycznej i usług powiązanych w Unii Europejskiej. Projekt ten ma również służyć ochronie osób fizycznych w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych w kontekście działalności w zakresie reklamy politycznej. Dotyka też zagadnień związanych z zapewnieniem efektywnego nadzoru oraz zwiększeniem odporności na zagraniczny wpływ i manipulację informacjami.
Wskazano także, iż celem ogólnym projektowanego rozporządzenia jest zarówno rozwój wspólnego rynku oraz zapewnienie standardów transparencji, jak i wspieranie wolnych oraz sprawiedliwych wyborów.
Pełen tekst rozporządzenia jest dostępny na stronie EUR-Lex.
Uwagi można przesyłać pod adres: [email protected] oraz [email protected] do 21 stycznia 2022 r.
W komunikacie podkreślono, że przesłane materiały zostaną wykorzystane do przygotowania oficjalnego stanowiska Rządu do projektowanej regulacji.