Ostatni odcinek linii metra M2 będzie ukończony później, a wartość kontraktu wzrosła o 650 milionów złotych. Właśnie podpisano aneks do umowy. Chodzi o czterokilometrowy odcinek obejmujący trzy stacje: Lazurowa, Chrzanów i Karolin wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Karolin.
Metro Warszawskie jako inwestor zastępczy podpisało w poniedziałek aneks do umowy na projekt i realizację ostatniego odcinka linii M2 z wykonawcą, firmą Gülermak. Aneks podnosi wartość kontraktu 1,3 mld zł do 1,95 mld zł, a także zmienia termin zakończenia prac budowlanych.
Na jakim etapie jest budowa drugiej linii metra w Warszawie? W tej chwili prowadzone są prace konstrukcyjne (budowa ścian szczelinowych) na wszystkich trzech stacjach i budowa hal elektrowozowni na STP.
Rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń wyjaśniła, że aneks dotyczący terminu i ceny wynika z zaistnienia nadzwyczajnych i niemożliwych do przewidzenia na etapie postepowania o udzielenie zamówienia okoliczności. "W trakcie umowy doszło do przedłużania się procedur administracyjnych w przedmiocie wydania decyzji o pozwolenie na budowę, co uniemożliwiło wykonawcy rozpoczęcie robót" - dodała.
"W trakcie realizacji umowy doszło także do wystąpienia zdarzeń takich jak pandemia SARS CoV-2 oraz wojna na Ukrainie, które skutkowały nadzwyczajnym wzrostem cen materiałów na rynku budowlanym" - przekazała.