GP: Za Trumpa Europa przestanie być niemiecka » CZYTAJ TERAZ »

"Lasek zyskał przezwisko pełnomocnika ds. likwidacji CPK". Posłowie PiS interweniują [WIDEO]

Posłowie PiS zorganizowali konferencję prasową dotyczącą Centralnego Portu Komunikacyjnego, na której zaapelowali do Macieja Laska, pełnomocnika rządu Donalda Tuska ds. CPK, aby nie opóźniał realizacji tej strategicznej inwestycji. - Niech przeprowadza audyt, ale niech audyt nie będzie wymówką do tego, żeby nic nie robić i tych szans rozwojowych nie zaprzepaścić - podkreślił Marcin Horała.

Konferencja posłów PiS ws. CPK
Konferencja posłów PiS ws. CPK
screen - twitter.com/pisorgpl

Posłowie PiS zorganizowali dziś w Sejmie konferencję prasową, na której podkreślili ogromne znaczenie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. 

"Jak państwo doskonale wiecie, ten port ma ogromne znaczenie gospodarcze dla rozwoju naszego kraju, rozwoju infrastruktury pod każdym względem. Mówiąc wprost, przeniesie on polską infrastrukturę w XXI wiek. Wreszcie, ma on także znaczenie militarne, o którym z wiadomych względów mówimy troszeczkę mniej. Wystarczy popatrzeć na to, jakie znaczenie ma port Jasionka pod Rzeszowem dla tego, aby Ukraina była w stanie walczyć z agresorem rosyjskim"

– powiedział Zbigniew Kuźmiuk, europoseł PiS.

Poseł Grzegorz Puda wskazał, że należy pamiętać o tym, iż "ta inwestycja jest jedną z największych inwestycji infrastrukturalnych nie tylko w naszym kraju, ale również w Europie - co istotne, proszę pamiętać, że jest ona bardzo istotna z perspektywy ruchu gospodarczego – całego systemu cargo". 

"Wiemy doskonale, że 80 procent towarów, które wjeżdża do Polski spoza UE, jest w tej chwili odprawianych w innych krajach poza Polską, a tylko niecałe 20 procent, również wpływu do naszego budżetu, jest związane bezpośrednio z tym, że są odprawiane, clone w naszym kraju. Warto również powiedzieć o tym, że z perspektywy UE ta inwestycja jest bardzo istotna. Wiemy doskonale, że inwestycja została wpisana w projekt TEN-T, projekt instrumentu, podmiotu, który mówi o tym, że jest to bardzo ważne połączenie między Morzem Północnym a Morzem Bałtyckim. Najlepszym dowodem na to, o czym mówię, jest to, że dostaliśmy dofinansowanie. To kwota około 0,5 mld zł na to, by te inwestycje mogły być realizowane. Mówię inwestycje, ponieważ CPK to inwestycje nie tylko w sam port, ale również kolej, to wszystko, co jest związane z infrastrukturą"

– kontynuował.

Polityk przypomniał również działania poprzedniego rządu PO - podkreślił, że wówczas "wstrzymywano duże infrastrukturalne inwestycje, takie jak Baltic Pipe - wiemy, że gdyby nie to, że rząd PiS ponownie rozpoczął tę inwestycję, dziś prawdopodobnie mielibyśmy wielkie problemy infrastrukturalne, np. z gazem". 

Z kolei Marcin Horała, poseł PiS, oświadczył, że "CPK to inwestycja absolutnie strategiczna - to wpływy związane z obsługą cargo lotniczego, obecnie ponad 80 procent cargo lotniczego na potrzeby polskiego rynku jest obsługiwane przez lotniska leżące poza Polską".

Maciej Lasek - pełnomocnik rządu Tuska ds. CPK 

Horała skomentował też działania i wypowiedzi Macieja Laska, który w rządzie Tuska pełni funkcję pełnomocnika ds. CPK. 

"Niestety już po miesiącu nowych rządów i owego pełnomocnika ds. CPK obserwujemy z dużym zaniepokojeniem, że ten dorobek jest marnowany. Zapowiedzi, które pan Lasek formułuje, spowodowały, ze zyskał on przezwisko pełnomocnika ds. likwidacji CPK. Działania nowego pełnomocnika są niepokojące"

– oświadczył.

Zwrócił się również z apelem do Laska, "by nie opóźniał, nie mroził - niech przeprowadza audyt, ale niech audyt nie będzie wymówką do tego, żeby nic nie robić i tych szans rozwojowych nie zaprzepaścić". 

Polityk poinformował również, że złoży interpelację do szefa MSWiA Marcina Kierwińskiego ws. braku działań wojewody mazowieckiego dotyczących wszczęcia postępowania lokalizacyjnego.

"Wydanie decyzji lokalizacyjnej dla CPK powoduje, że można wydawać pozwolenie budowlane i można rozpoczynać pełną kategorię prac budowlanych"

– przekazał.


Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.

 



Źródło: niezalezna.pl

#Centralny Port Komunikacyjny #Maciej Lasek #marcin horała #Grzegorz Puda #Zbigniew Kuźmiuk

mm