Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Tylko sprzedaż „Codziennej” rośnie

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że spośród największych gazety w styczniu tylko „Gazeta Polska Codziennie” odnotowała wzrost sprzedaży w kioskach. A wyniki „Rzeczpospolitej” są wręcz k

Krzysztof Sitkowski
Krzysztof Sitkowski
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że spośród największych gazety w styczniu tylko „Gazeta Polska Codziennie” odnotowała wzrost sprzedaży w kioskach. A wyniki „Rzeczpospolitej” są wręcz katastrofalne. Liderem nadal jest „Fakt”.

Średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w styczniu 2013 roku wyniosła 357 942 egz. W porównaniu do stycznia 2012 roku zmniejszyła się ona o 8,76 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,98 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 158 467 egz., notując jednak spadek o 4,95 proc. Z kolei „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 148 346 egz., po spadku o 19,15 proc, jest trzecia. W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,04 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 62,83 proc.

Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w styczniu 2013 roku wynosiła 29 178 egz. (jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 8,63 proc.) i stanowiła 97,87 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Gazeta ta miała w tej kategorii wyższy wynik niż „Dziennika Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz Rzeczpospolita” (Presspublica).

Fatalne wyniki odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Media). Jej sprzedaż w kioskach wyniosła już tylko 12 631 egz., co oznacza 16,44-proc. Udział w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował ogromny spadek, wynoszący aż 68,66 proc.  To największy spadek w rankingu.

 



Źródło: wirtualnemedia.pl

gb