Wakacyjne skargi w ECK:
- Od 1 czerwca do 26 września do Europejskiego Centrum Konsumenckiego wpłynęło 1727 zgłoszeń. 
- 35 proc. tych skarg stanowiły sprawy powiązane z turystyką i podróżami (opóźnione i odwołane loty, problem z bagażem, zakup usług turystycznych, noclegi, wypożyczanie aut). 
- Aż 23 procent dotyczyło wyłącznie odwołanych i opóźnionych lotów.
W porównaniu do roku 2020 liczba zgłoszeń jest niższa. Wówczas w tym samym okresie (od 1.06 do 26.09) ECK odnotowało 2511 skarg. Warto jednak zaznaczyć, że w poprzednim roku ponad 40% z nich było powiązanych z koronawirusem. Wśród tegorocznych skarg zaledwie 123 zgłoszenia konsumentów dotyczą problemów wywołanych przez pandemię.  
W jakim czasie wysłać reklamację?
Terminy na wysłanie reklamacji mogą się różnić w zależności od problemu.
- Opóźniony odwołany lot: rok (zgodnie z polskim prawem). 
- Uszkodzony bagaż: 7 dni 
- Opóźniony lub zgubiony bagaż – 21 dni od otrzymania bagażu – najlepiej jednak bezzwłocznie
- Opóźniony/ odwołany przejazd pociągiem – rok od zdarzenia. Jeżeli przewoźnik nie odpowie w ciągu 30 dni - reklamację uznaje się za rozpatrzoną na korzyść pasażera. 
- Opóźniony /odwołany przejazd autokarem – 3 miesiące (zgodnie z polskim prawem)
- Opóźniony / odwołany rejs statkiem – 2 miesiące (zgodnie z polskim prawem)
- Reklamacja usługi wynajmu auta – brak terminu najlepiej bezzwłocznie
- Reklamacja usługi turystycznej – przepisu nie wskazują terminu. Roszczenia przedawniają się po 3 latach. 
- Reklamacja noclegu: przepisy nie wskazują terminu najlepiej bezzwłocznie. 
Ważne! Okres przedawnienia może się różnić w zależności od przepisów danego kraju, które mają zastosowanie w konkretnej sytuacji. 
Jak przygotować reklamację?
Reklamacja powinna być wysłana w formie pisemnej. Dołączamy do niej:
- Imię i nazwisko konsumenta
- Dane kontaktowe
- Opis reklamacji
- Roszczenie
- Załączniki w zależności od typu skargi (potwierdzenie rezerwacji, umowę, dokumentację dowodową w formie zdjęć).
- WAŻNE: nie wysyłaj oryginałów dokumentów, a ich kopie.
Odmowa lub brak odpowiedzi
W przypadku odrzucenia reklamacji bądź braku odpowiedzi w czasie 30 dni, warto zwrócić się poradę lub pomoc do organizacji konsumenckiej.
 
                        
        
        
        
         
                         
                         
                         
             
             
             
             
             
             
            