Zamach antydemokratyczny. Ryszard Kalisz i postkomunistyczna hydra » CZYTAJ TERAZ »
Z OSTATNIEJ CHWILI
Prezydent Andrzej Duda podpisał budżet na 2025 r. oraz przesłał część przepisów do Trybunału Konstytucyjnego w trybie kontroli następczej • • •

Wartostrada będzie miała dalszy ciąg

Do 2020 roku Wartostrada, czyli droga pieszo-rowerowa wzdłuż rzeki, wydłuży się o kolejne 2,5 kilometra. Ogłoszono przetarg na wykonanie projektu i budowę kolejnych odcinków Wartostrady.

pixabay.com/Bartex77

Najdłuższy nowy odcinek Wartostrady będzie o długości prawie 1,3 km. Połączy on most Królowej Jadwigi z parkiem w Starym Korycie Warty. Dwie pozostałe trasy połączą ulice Czartoria i Chwaliszewo oraz poprowadzą pieszych i rowerzystów przy Bramie Poznania ICHOT, tuż nad Cybiną, aby ominąć kolizję z wejściem do Bramy.

- Nowe odcinki, podobnie jak już te istniejące, zostaną wyposażone w oświetlenie, monitoring oraz elementy małej architektury. Powstaną także punkty zliczania rowerów z pętlą indukcyjną. Zostaną utworzone na odcinkach łączących most Rocha z ul. Czartoria oraz most Królowej Jadwigi z mostem Przemysła I. Mają dostarczyć dane, które pozwolą oszacować celowość realizacji kolejnych inwestycji związanych z rozbudową sieci ścieżek pieszo-rowerowych w Poznaniu. W rejonie Mostu Rocha, Mostu Chrobrego oraz Dworca Garbary powstaną też trzy zadaszone, monitorowane parkingi typu Bike&Ride dla 36 rowerów – wskazał poznański magistrat.

Zakres zamówienia obejmuje także montaż oświetlenia oraz monitoringu na pozostałych odcinkach Wartostrady: po stronie Szeląga (aż do mostu Lecha), od mostu Lecha do mostu Królowej Jadwigi po wschodniej stronie rzeki, a także niedawno zbudowanego odcinka od Mostu Przemysła do Mostu Królowej Jadwigi (po stronie Wildy).

Wykonawcy mogą składać swoje oferty do 8 października.

Zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski wskazał, że obecnie trwa montaż oświetlenia i monitoringu na odcinku od Parku Mazowieckiego do Starego Koryta Rzeki.

- Ostatnimi elementami planowanych inwestycji w ramach obecnego projektu UE, będzie budowa łącznika pod ulicą Jana Pawła II w kierunku jeziora Maltańskiego oraz dowiązanie Wartostrady z cyplem – podkreślił.

Dodał, że wyremontowany zostanie ponadto stary odcinek trasy w parku nad Wartą, po stronie os. Piastowskiego, gdzie również zamontowane zostanie oświetlenie i monitoring. Prace te objęte będą osobnymi postępowaniami przetargowymi.

- Będziemy jednocześnie przystępować do prac koncepcyjnych nad wydłużeniem Wartostrady w kierunku północnym, w stronę Naramowic, Umultowa, Radojewa i Czerwonaka oraz na południe, w kierunku Dębiny – wskazał Wiśniewski.

Projekt "Budowa Wartostrady pieszo- rowerowej w Poznaniu wraz z oświetleniem, monitoringiem wizyjnym oraz małą architekturą - etap I" jest dofinansowany ze środków UE w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

 



Źródło: PAP, niezalezna.pl,

#Warta #Wartostrada #przetarg #kolejne odcinki

redakcja