„Nasza intencja reprezentowania społeczności azjatyckiej za pomocą lalki Skateboarder nie powiodła się, a my w pełni przyjmujemy i uznajemy opinie” – oświadczył rzecznik firmy.
Firma twierdzi, że jej jeżdżąca na deskorolce lalka miała reprezentować społeczność Azjatycko-amerykańską, ale użytkownicy Twittera stwierdzili, że Barbie... wcale nie wygląda na Azjatkę.
foto. Mattel
Każda z pięciu lalek w kolekcji odzwierciedla pięć nowych dyscyplin sportowych, które zostały dodane do Igrzysk Olimpijskich — softball, wspinaczka sportowa, karate, deskorolka i surfing.
Firma poinformowała w zeszłorocznym komunikacie prasowym, że współpraca Barbie z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim i organizatorami Tokyo 2020 będzie podkreślać „inkluzywność i innowacyjność”.
Wiele innych osób zwróciło uwagę na osiągnięcia azjatyckich olimpijczyków w tym roku, w tym amerykańska gimnastyczka Hmong Suni Lee, która jako pierwsza Amerykanka pochodzenia azjatyckiego zdobyła złoto w gimnastyce indywidualnej.
Internauci szybko zapomnieli o tym, że Mattel już wcześniej stworzył Barbie, aby uczcić azjatyckich sportowców. Lalka przedstawiająca snowboardzistkę Chloe Kim, która zdobyła złoty medal w snowboardzie na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich 2018 w Pyeongchang w Korei Południowej, została wydana w tym roku. Na kilka tygodni przed ceremonią otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Tokio firma Mattel wypuściła lalkę wzorowaną na tenisistce Naomi Osace.