Tommy Hilfiger wprowadza nowe rozwiązania w zakresie nauki i technologii we wszystkich międzynarodowych zespołach projektantów w swojej siedzibie w Amsterdamie planując, by do wiosennej kolekcji 2020 wszystkie ubrania były projektowane w technologii 3D. Kolekcja wiosna 2022 będzie pierwszą kolekcją w całości zaprojektowaną przy użyciu innowacyjnej platformy 3D Tommy Hilfiger. Plan ten wpisuje się w ambitny cel marki, by zdigitalizować wszystkie ogniwa łańcucha wartości.
Potencjał projektowania 3D jest nieograniczony; pozwala także na szybszą i bardziej zrównoważoną odpowiedź na potrzeby klientów. Technologia ta stała się podstawowym narzędziem w projektowaniu naszych kolekcji i ma potencjał, by znacznie przyspieszyć wprowadzenie przez nas produktów na rynek oraz całkowicie wyprzeć tradycyjne fotografowanie produktów. Przewidujemy, że wszystkie koszule męskie z jesiennej kolekcji 2020 będą już w całości opracowane przy pomocy technologii 3D i nie będą wymagały produkcji próbek. Różnice między nimi a historycznymi projektami będą niemal niedostrzegalne. Tak wygląda przyszłość
- powiedział prezes Tommy Hilfiger Global i PVH Europe, Daniel Grieder.
Aby osiągnąć swój cel projektowania w 3D firma Tommy Hilfiger stworzyła inkubator technologiczny STITCH, którego zadaniem jest cyfryzacja praktyk projektowych firmy. Od momentu rozpoczęcia tej cyfrowej podróży przez markę Tommy Hilfiger w 2017 r. zespoły inżynierów oprogramowania, eksperci projektowania 3D i specjaliści ds. transformacji opracowali ekosystem autorskich narzędzi, które pozwalają na całkowicie cyfrowe projektowanie, z cyfrowymi tkaninami, wzorami oraz biblioteką kolorów, narzędziami prezentacji 3D oraz technologiami renderowania. Zamiana tradycyjnego projektowania i produkcji próbek na procesy odbywające się w środowisku wirtualnym pozwala na szybszą realizację zadań i bezproblemową integrację z Digital Showrooms.
Technologia projektowania 3D w przygotowaniu kolekcji ubrań jest owocem dwuletnich celowanych prac pilotażowych, które z powodzeniem połączyły platformę projektowania 3D z nowoczesnym Digital Showroom marki. Technologia Digital Showroom zrewolucjonizowała metody sprzedaży hurtowej, a obecna zamiana na projektowanie 3D ma za zadanie dalsze rozszerzanie digitalizacji wszystkich ogniw łańcucha wartości Tomy Hilfiger. Jesienią 2020 wypuszczona ma zostać limitowana kolekcja w całości zaprojektowana, opracowana i sprzedawana drogą elektroniczną. Kolekcja wykorzysta również prezentację i modelowanie produktów na wirtualnych awatarach. Inicjatywa ta jest kolejnym krokiem do wykorzystania pełnego potencjału w ograniczaniu produkcji próbek, oszczędzaniu czasu, wydatków oraz wspieraniu zrównoważonego rozwoju przy pomocy projektowania 3D.