Obecnie użytkownicy rowerów w Poznaniu mogą korzystać z 1,2 tys. pojazdów w 112 stacjach. W 2019 roku system zostanie poszerzony o tzw. rowery czwartej generacji. Nowe pojazdy będzie można zaparkować w dowolnym miejscu, a nie, jak dotychczasowe rowery, w specjalnych stacjach.
Poznański magistrat poinformował, że najpopularniejsza stacja roweru miejskiego mieści się w ścisłym centrum miasta, przy ul. Półwiejskiej. Użytkownicy PRM niezmiennie starają się odbyć podróż w dwudziestu pierwszych, bezpłatnych, minutach; średni czas jazdy przekracza 17 minut.
- Widać jednak, że coraz więcej osób wypożycza rowery na dłuższy czas, jadąc nimi nad jeziora i wracając stamtąd po kilku godzinach – podał magistrat.
W czołówce najpopularniejszych tras jest od kilku sezonów trasa łącząca Os. Sobieskiego z kampusem uniwersyteckim.
Przez pierwsze pięć lat funkcjonowania PRM, w latach 2012-2016, z rowerów skorzystano 671 tysięcy razy. W poprzednim sezonie miejskie jednoślady wypożyczono w Poznaniu milion razy. W trakcie obecnego sezonu Poznań będzie świętował 3 miliony wypożyczeń. Poznański Rower Miejski wystartował 15 kwietnia 2012 roku z siedmioma stacjami i 80 rowerami. Trzy lata później stacji i rowerów było pięć razy więcej, a liczba wypożyczeń przekroczyła 120 tysięcy.
W 2015 roku było niecałe 33 tys. użytkowników PRM. Obecnie jest ich ponad 135 tys.
Magistrat przypomniał, że w przyszłym sezonie szykują się spore zmiany w systemie PRM. Oprócz 1,2 tys. jednośladów w funkcjonujących obecnie na terenie Poznania stacjach, poznaniacy będą mogli korzystać z tzw. rowerów czwartej generacji. Będzie je można pozostawić w dowolnym lub wyznaczonym miejscu, ale bez potrzeby wpięcia w stację. Docelowo ma ich być 800.
Wraz z wprowadzeniem nowego typu rowerów wyznaczone zostaną tzw. wirtualne stacje w których użytkownicy będą mogli zwracać rowery. Nie zmienią się ogólne zasady korzystania z PRM oraz taryfa opłat.