Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Padnie rekord wydatków na słodycze? Niemal co piąty Polak planuje wydać na nie jeszcze więcej!

Nie ulega wątpliwości, że święta i czas bezpośrednio je poprzedzający, to jeden z najgorętszych okresów sprzedażowych dla producentów słodyczy. Najmniejszych złudzeń w tej kwestii nie pozostawiają najnowsze wyniki ankiety przeprowadzonej przez SWResearch dla ETi. Zdecydowana większość konsumentów (69%) deklaruje, że wyda na bożonarodzeniowe słodycze przynajmniej tyle samo co w ubiegłym roku, a blisko co piąty badany (18%) planuje na słodkie prezenty przeznaczyć jeszcze więcej pieniędzy, niż dotychczas.

zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne
S. Hermann & F. Richter, pixabay

Odpowiedzi udzielone w ankiecie potwierdzają, że dla wielu Polaków to właśnie słodycze stanowią nieodzowny element każdego świętowania. Zdecydowana większość badanych (94%) wręcza je jako dodatek do bożonarodzeniowych prezentów. Co ciekawe, często słodycze stanowią prezent sam w sobie: osiem na dziesięć osób daje słodkości jako główny element niespodzianki dla bliskich, z czego 13% robi to zawsze, a 40% - często. Blisko co piąta ankietowana osoba nigdy jednak nie ogranicza się do samych słodyczy pod choinką.

Zgodnie z deklaracjami respondentów, w tym roku Polacy najczęściej planują na świąteczne prezenty przeznaczyć między 201 a 400 zł – taką kwotę przewidziało 33,5% ankietowanych. Upominki o łącznej wartości powyżej 200 zł zaplanowało prawie 72% Polaków. Co ciekawe powyżej tej średniej uplasowały się kobiety (77%), które wydają się hojniejsze niż panowie, wśród których odsetek wyniósł mniej – 66%. Blisko 7% badanych deklaruje, że w tym roku w ogóle nie będzie kupować prezentów.

Na pytanie o to, jaki odsetek wartości prezentów przeznaczony zostanie na słodycze, najliczniejsza grupa respondentów – aż co trzeci ankietowany Polak – deklaruje wydanie na słodkości od 11% do 20% wartości prezentowego budżetu, a w przypadku 37% badanych słodycze będą stanowić ponad jedną piątą wartości świątecznego koszyka.

Najnowsze badania pokazują także, że święta to okres, w którym konsumenci przywiązują zdecydowanie mniejszą wagę do ceny niż zazwyczaj. Co ciekawe, zarówno odpowiedzi kupujących, jak i dane rynkowe pokazują, że w tym czasie szczególnie popularne są słodycze czekoladowe. Konsumenci często szukają także specjalnych edycji opakowań i chętnie sięgają po znane marki. Nie stronią jednak od promocji – blisko 16% badanych wskazało specjalne oferty jako jeden z głównych czynników decydujących o wyborze słodyczy dla bliskich.

Badanie zostało zrealizowane w dniach 19.11-21.11.2019 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 864 ankiety z reprezentatywną grupą Polaków powyżej 18 roku życia.

 

 

 

 



Źródło: infowire.pl, niezalezna.pl

#słodycze #święta #słodkości

redakcja