Już za dwa dni (2.10.2021r.) rozpocznie się jedno z największych świąt światowej pianistyki – XVIII Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina. Tegoroczna odsłona tego wydarzenia będzie promowana na całym świecie specjalnym spotem reklamowym.
Organizatorzy z Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina przygotowali wyjątkową kampanię promocyjną o uniwersalnym przesłaniu z hasłem przewodnim „Talent to dopiero początek”.
Spot, który w skrócie ukazuje drogę młodego pianisty przygotowującego się do występu na scenie Filharmonii Narodowej w Warszawie, można obejrzeć na stronie: chopin2020.pl
Film reklamowy został nakręcony w Warszawie w dwóch wersjach: 2-minutowej (przeznaczonej do internetu oraz social mediów) oraz 30-sekundowej (do emisji w telewizji). Bohaterem spotu jest młody pianista, którego losy śledzimy od dzieciństwa, poprzez wczesne lata szkolne, aż do występu w Konkursie Chopinowskim.
Film podkreśla rolę wytrwałej i konsekwentnej pracy, dzięki której w pełni może rozwinąć się talent pianisty.
Jak poinformowali organizatorzy, z myślą o miłośnikach twórczości Fryderyka Chopina i wielbicielach konkursowych zmagań Instytut Chopina przygotował multimedialne aplikacje: mobilną na system iOS i Android (obie do pobrania bezpłatnie ze strony www.chopin2020.pl) oraz aplikację SmartTV na telewizory marki Samsung. Aplikacje będą obsługiwać streaming z całego przebiegu muzycznego turnieju w jakości 4K. Stanowią one prócz tego interaktywne kompendium wiedzy o bieżącej i poprzednich odsłonach Konkursu.
Konkurs Chopinowski jest najważniejszym wydarzeniem muzycznym w Polsce i jednym z najważniejszych wydarzeń muzycznych na świecie. Obok olbrzymiej roli jaką pełni w popularyzacji muzyki Chopina, odkrywa największe talenty pianistyczne, zapewniając młodym muzykom najskuteczniejszy start w międzynarodowej karierze.
Pierwszy Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie odbył się w 1927 roku i został powołany do istnienia z Inicjatywy prof. Jerzego Żurawlewa, polskiego pianisty i pedagoga.