Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Dajesz się ponieść gorączce Black Friday? Uważaj! Specjaliści przestrzegają przed oszustwami

Dziś w całym kraju odbywają się wyprzedaże z okazji tzw. Black Friday. Najwięcej klientów przyciągały sklepy z odzieżą. W jednej z łódzkich galeri można było wygrać samochód. Specjaliści nadal ostrzegają: uważajmy na oszustów w sieci!

zdjęcie ilustracyjne / pixabay.com/@un-perfekt

Jak co roku tzw. czarny piątek w sklepach zachęcił do wybrania się na przedświąteczne zakupy. W Warszawie przed dwoma sieciowymi sklepami z elektroniką w Galerii Arkadia nie było jednak widać szczególnego zainteresowania. Więcej niż zwykle osób przyciągnęły natomiast sklepy odzieżowe. Przed jednym z nich dziesiątki osób oczekiwały na otwarcie już pół godziny przed czasem. Klientów zachęciły obniżone o połowę ceny niektórych ubrań. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się płaszcze i kurtki - niektórzy kupowali po kilka okryć.

Na rozwój oferty związanej z "czarnym piątkiem" zwracał uwagę przedstawiciel jednego z centrów handlowych w Toruniu.

W łódzkim centrum handlowo-rozrywkowym Manufaktura kulminacyjnym momentem Black Friday był zaplanowany na godz. 20 finał corocznej jesiennej loterii. W tym roku można było wygrać czerwoną mazdę CX-3. Na miejscu zjawiły się tłumy, ponieważ warunkiem otrzymania nagrody była osobista obecność w galerii podczas losowania.

Black Friday staje się najpopularniejszą akcją rabatową – w tym roku aż 130 najemców Manufaktury zaoferowało promocje i zniżki; oprócz sklepów swoje specjalne oferty przygotowały również restauracje – w menu znalazła się m.in. czarna pizza i koktajl oraz burger w czarnej bułce

- poinformowała Karolina Wilczyńska z biura prasowego Manufaktury.

Akcje marketingowe w związku z "czarnym piątkiem" odbywają się także w internecie. Krajowy Rejestr Długów przestrzegł, że pojawiają się w związku z tym aplikacje wykradające dane, fikcyjne e-sklepy i pozorne obniżki cen.

Z badania Dealavo i Deloitte z ubiegłego roku wynika, że w 800 analizowanych sklepach ceny spadły jedynie o 3,5 proc. Handlowcy stosują podwyżki cen na kilka tygodni przed wyprzedażą, aby później przecenić towar tak, by obniżka wyglądała okazale

- ostrzegł Andrzej Kulik, ekspert Rzetelnej Firmy, programu pod patronatem Krajowego Rejestru Długów.

Przypomniał też, w 2018 roku NASK odnotował niemal 100 przypadków fałszywych portali sprzedaży. "Dlatego w szczycie sezonu wyprzedażowego trzeba zachować wzmożoną czujność, gdyż nie każdy sklep internetowy jest uczciwym sprzedawcą" – powiedział PAP Kulik.

Z kolei Ministerstwo Cyfryzacji podpowiedziało, by decydując się na płatność online, nie tylko sprawdzić wiarygodność sprzedawcy, ale też zweryfikować, czy strona internetowa, za której pośrednictwem odbywa się transakcja, jest odpowiednio zabezpieczona.

 



Źródło: PAP, niezalezna.pl

#Black Friday

redakcja