MGM to jedno z najbardziej znanych hollywoodzkich studiów, które wyprodukowało klasyczne filmy, takie jak „Some Like It Hot” i „Singin 'In The Rain”.
„Prawdziwą wartością finansową tej transakcji jest skarbnica własności intelektualnej w obszernym katalogu, który planujemy ponownie wyobrazić sobie i rozwijać wraz z utalentowanym zespołem MGM” dodał Mike Hopkins, starszy wiceprezes Prime Video i Amazon Studios.
Umowa zwiększy ofertę Amazon Prime Video o około 4000 filmów, w tym serię o przygodach Jamesa Bonda a także 17000 programów telewizyjnych, takich jak serial „Handmaid's Tale”. Producenci Jamesa Bonda powiedzieli jednak, że sprzedaż nie wpłynie na nadchodzącą premierę „No Time to Die” w kinach.
„Jesteśmy zdecydowani nadal robić filmy o Jamesie Bondzie dla publiczności kinowej na całym świecie”
- powiedzieli Barbara Broccoli i Michael Wilson.
MGM Holdings, firma macierzysta MGM Studios, podobno rozważała sprzedaż od 2020 roku. Amazon poinformował w oświadczeniu, że umowa pozwoli MGM, założonej w 1924 r. i rozpoznawalnej dzięki ryczącemu logo Lwa, „kontynuować robienie tego, co robią najlepiej: wspaniałą narrację”.
Kevin Ulrich, Przewodniczący Rady Dyrektorów MGM, powiedział: „Jestem bardzo dumny, że Lew MGM, który od dawna przywołuje złoty wiek Hollywood, będzie kontynuował swoją historię. Możliwość połączenia historycznej MGM z firmą Amazon to inspirujące połączenie”.
Ale usługa przesyłania strumieniowego Amazon stoi teraz w obliczu długiej listy konkurentów, takich jak Netflix, Disney + i Apple TV.
„Amazon chce stać się bardziej znaczącym graczem w świecie rozrywki i nie ma na to lepszego sposobu niż zakup jednego z najbardziej znanych studiów filmowych w Hollywood”
- ocenił Jesse Cohen, starszy analityk finansowy w Investing.com. „Wszystko zależy od treści, gdy wojna strumieniowa nabiera tempa”.
Umowa Amazon-MGM pojawia się w ciągu kilku tygodni po tym, jak gigant telekomunikacyjny AT&T zgodził się wydać 43 miliardy dolarów, by połączyć swoją jednostkę WarnerMedia z Discovery stwarzając w ten sposób nowego giganta strumieniowego.
Przejęcie MGM przez Amazon będzie również wymagało zatwierdzenia przez organy regulacyjne w czasie, gdy firma jest poddawana kontroli w Unii Europejskiej i USA w zakresie jej praktyk biznesowych.
To drugie co do wielkości przejęcie firmy Amazon po zakupie ekskluzywnej sieci spożywczej Whole Foods Market za 13,7 mld USD w 2017 roku.