Nawrocki w wywiadzie dla #GP: Silna Polska liderem Europy i kluczowym sojusznikiem USA Czytaj więcej w GP!

Na nic zakazy, na nic próby cenzury. Antyaborcyjny film podbija kina w USA!

Mimo prób cenzury i zakazu reklamowania antyaborcyjny film „Unplanned” odniósł sukces kasowy. W weekend otwarcia zarobił ponad 6 mln dol.

Kadr z filmu "Unplanned"
Kadr z filmu "Unplanned"
fot. PureFlix, mat.pras.

„Unplanned” to najnowszy film z PureFlix, wytwórni znanej z chrześcijańskich filmów, jak „Bóg nie umarł”, „Czy naprawdę wierzysz?”. Obraz oparty jest na bestsellerze Abby Johnson „Unplanned: The Dramatic True Story of a Former Planned Parenthood Leader” („Nieplanowana: Dramatyczna i prawdziwa historia byłej liderki Planned Parenthood”). To opowieść byłej dyrektorki kliniki aborcyjnej, która pod wpływem asystowania przy zabiegu w październiku 2009 r. zmieniła światopogląd. Johnson założyła organizację pro-life And Then There Were None (ATTWN), by „pomóc innym odejść z przemysłu aborcyjnego”.

Film trafił do amerykańskich kin w piątek 29 marca. Spotkał się z dużym uznaniem publiczności, mimo kłopotów z promocją. Niemal wszystkie duże stacje odmówiły bowiem wyświetlania reklam produkcji krytykującej organizację Planned Parenthood, która propaguje szeroki dostęp do legalnej antykoncepcji i aborcji.

Ponadto Twitter zawiesił konto promujące „Unplanned...” trzy dni po premierze i dzień po tym, jak obraz osiągnął sukces kasowy. Burza, która po tym wybuchła w mediach, spowodowała, że po odwieszeniu konto zyskało dziesiątki tysięcy nowych obserwatorów. Twórcy filmu napotykali na różne trudności już podczas realizacji. Problemem na przykład okazało się uzyskanie licencji na wykorzystanie muzyki do tego obrazu. Mimo licznych kłopotów PureFlix zdecydował się na pokazy w kolejnych 700 kinach w USA. Jeszcze nie wiadomo, kiedy film będzie można zobaczyć w Polsce.

 



Źródło: Gazeta Polska Codziennie, gpcodziennie.pl

#pro-life #aborcja #film #USA #Unplanned

redakcja