Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym w piątek pracowało 15 050 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 98,4 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowały 62 przedszkola, a 188 w trybie mieszanym.
Liczba szkół podstawowych, w których uczniowie klas I-III w piątek uczyli się w trybie innym niż stacjonarny była najwyższa od 18 stycznia, gdy uczniowie z tych roczników wrócili do nauki w szkołach. Tak samo liczba przedszkoli i placówek przedszkolnych, w których w piątek zajęcia odbywały się w formie innej niż stacjonarna była najwyższa od 18 stycznia.
W stosunku do czwartku liczba szkół pracujących w trybie zdalnym wzrosła o pięć, a w trybie mieszanym o 22. Liczba przedszkoli i placówek przedszkolnych pracujących zdalnie wzrosła o pięć, a pracujących zdalnie o 11. O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
Jak zapewnia MEiN, sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.