W zawiązku z zakażeniem potwierdzonym u jednego z pracowników Inspektoratu ZUS w Oleśnicy i koniecznością przeprowadzeni dezynfekcji pomieszczeń tymczasowo zostaje zawieszona bezpośrednia obsługa klientów – poinformowano w komunikacie.
Jak podano, klienci z Oleśnicy mogą korzystać z placówek ZUS we Wrocławiu, pomocy telefonicznej lub załatwiać swoje sprawy przez internet poprzez PUE ZUS a także dokumenty papierowe wrzucać do specjalnie w tym celu wystawionych skrzynek.
„Natychmiast po otrzymaniu informacji o zakażeniu pracownika oleśnickiego ZUS skontaktowaliśmy się z Inspektoratem Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Oleśnicy. Sanepid otrzymał od nas listę z nazwiskami i kontaktami do osób, które miały jakąkolwiek styczność z zakażonym pracownikiem”
- powiedziała Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.
Sanepid zdecyduje o objęciu kwarantanną i wykonaniu testów u osób, które mogły ulec zakażeniu. Pracownicy inspektoratu zostali poproszeni o pracę zdalną w domu. W tym czasie wszystkie pomieszczenia zostaną zdezynfekowane przez specjalistyczną firmę.
„Klientów, którzy muszą z różnych względów załatwić swoje sprawy w ZUS osobiście zapraszamy do Oddziału ZUS we Wrocławiu przy ul. Pretficza 11. Ściśle współpracujemy z oleśnickim sanepidem, to co obecnie robimy, to są działania prewencyjne, gdyż ostatni raz w pracy zakażony pracownik był ponad tydzień temu. Dlatego nie ma obaw, że wirus pozostał na jakichkolwiek dokumentach”
- podkreśliła rzecznik