Branża nieruchomości jest bardzo dynamiczna, od pewnego czasu, do sprawnego funkcjonowania wykorzystywane są również nowe technologie. Podstawą jest szybka i sprawna komunikacja. Niezawodność, uniwersalność oraz prostota narzędzia jakimi są wiadomości SMS powoduje, że to jedno z ważniejszych i najlepiej sprawdzających się rozwiązań komunikacyjnych w tym sektorze.
Większe budynki mieszkalne lub osiedla skupiają w sobie duże społeczności. Zarządcom nieruchomości często trudno jest skutecznie dotrzeć do wszystkich mieszkańców z komunikatem dotyczącym np. planowanych remontów, wyłączenia z użytkowania części budynku lub innych ważnych kwestii organizacyjnych. Informacje umieszczane na specjalnych tablicach ogłoszeniowych, w grupach na portalach społecznościowych, nie zawsze są odczytywane na czas lub bywają niezauważane w gąszczu innych informacji. Zdecydowanie pewniejszym kanałem komunikacji jest w tym przypadku SMS.
- Masowa wysyłka może być realizowana jednocześnie do wszystkich osób tworzących daną grupę lub jeśli zajdzie taka potrzeba, również do części, np. do mieszkańców danego piętra. Możliwa jest też wysyłka cykliczna przypominająca o terminach płatności, którą można wysłać natychmiast albo wcześniej zaplanować na określony dzień – mówi Daniel Zawiliński, Managing Director Platformy SerwerSMS.pl.
Okazuje się, że informacja przekazana drogą SMS to bezpośrednie, szybsze, prostsze, tańsze i mniej angażujące rozwiązanie niż wykonywanie dziesiątek połączeń telefonicznych, czy prób osobistego dotarcia do każdej osoby, co zajmowałoby zbyt wiele czasu oraz generowało zbędne koszty.
Automatyczne rozwiązanie systemowe w takich sytuacjach sprawdza się najlepiej. Doskonale działa zarówno w pojedynczych przypadkach, takich jak awaria instalacji, a także w stałej komunikacji z najemcami mieszkań w sprawie płatności (w tym windykacja). Co więcej, nowoczesne rozwiązania poprzez wysłanie SMS-a na określony numer i o określonej treści dają także możliwość włączenia lub wyłączenia dowolnego urządzenia czy instalacji, a także sprawdzenia jego stanu czy wykonania wielu innych, zdefiniowanych procesów.
Podobnie sytuacja wygląda na rynku handlu nieruchomościami. Poszukiwania mieszkania lub domu często okazują się zadaniem trudnym i czasochłonnym – trzeba przejrzeć zarówno tysiące ofert spełniających kryteria co do ceny, metrażu itd., jak i później odwiedzić interesujące lokale. Kluczowe zatem ze strony np. biura nieruchomości wydaje się dbanie o oszczędność czasu klientów.
Okazuje się, że w Polsce ogromną popularność zyskują aplikacje wspierające kupujących na każdym etapie transakcji - od poszukiwań po zamykanie wszystkich formalności. Tutaj również jednym ze skuteczniejszych sposobów usprawniania całego procesu jest komunikacja tekstowa wprost na ekran telefonu. Jak system działa w praktyce?
- Wystarczy wypełnić formularz określając kryteria wyboru swojego przyszłego „M” (lokalizacja, metraż, standard, cena itd.), a interesujące oferty będą przysyłane SMS-em przez pośrednika na podany numer kontaktowy. Poza automatyczną wysyłką, specjalne platformy dają także możliwość samodzielnego redagowania wiadomości przez pracowników biura nieruchomości i wysyłanie indywidualnych treści do wybranych odbiorców. Wykorzystanie mobilnych technologii, w tym wysyłki SMS-ów bez wątpienia tworzą wizerunek nowoczesnego biura nieruchomości – tłumaczy Edyta Godziek, PR & Marketing Manager Platformy SerwerSMS.pl.