Ponad 200 kandydatów na najlepsze podlaskie produkty, inwestycje, odkrycia, innowacyjne pomysły czy ciekawe wydarzenia kulturalne bądź społeczne - zgłoszono do 16. edycji konkursu Podlaska Marka. Plebiscyt to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą.
Podlaska Marka organizowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego.
Jak podał urząd marszałkowski, w tegorocznej edycji zgłoszono 207 kandydatów w dziewięciu kategoriach: Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo oraz dwie nowe kategorie tematyczne: Biznes i Projekt 4.0.
Najwięcej zgłoszeń (42) znalazło się w kategorii Produkt Spożywczy, to m.in. regionalne wyroby wędliniarskie, sery, regionalne dania, napoje, ale też napoje, miody i wyroby cukiernicze.
Kolejnymi kategoriami, gdzie wpłynęło po 30 propozycji, są Kultura i Społeczeństwo, a wśród zgłoszeń są m.in. instytucje kultury, koncerty, spektakle, przedsięwzięcia prozdrowotne, projekty edukacyjne, a także koła gospodyń wiejskich.
Do dwóch nowych kategorii także nadesłano propozycje, do Biznesu zgłoszono 18 nowych i działających już wiele lat firm, a do Projekt 4.0. - 13 projektów, które - w ocenie zgłaszających - są innowacyjnymi rozwiązaniami w gospodarce.
Teraz zgłoszenia będą potwierdzane, a następnie specjalna kapituła z udziałem marszałka, przedsiębiorców, mediów i ludzi kultury wskaże nominowanych do nagrody. Będzie ich w sumie 27 (po trzech w każdej kategorii). Swoją Podlaską Markę Konsumentów przyznają też internauci, którzy będą mogli głosować na przedsięwzięcia i pomysły nominowane w konkursie.
Laureatów marek poznamy podczas gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej zaplanowanej na 29 kwietnia. Zwycięzcy otrzymają po 10 tys. zł, statuetki, reklamę w mediach regionalnych i ogólnopolskich oraz szansę na udział w imprezach promocyjnych.
W ramach Podlaskiej Marki zostaną też nadane dwa tytuły: Ambasadora Podlaskiej Gospodarki oraz Ambasadora Województwa Podlaskiego.
W poprzednich edycjach konkursu o Podlaską Markę rywalizowało ponad 1 tys. produktów. Dotychczas statuetką nagrodzono m.in. Białowieski Park Narodowy, Uniwersytet w Białymstoku, Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie "Droga", Podlaski Piknik Militarny "Misja Wschód", Galerię Arsenał, mleko "Łaciate", robota edukacyjnego Photon, firmę Pronar czy festiwal Up To Date.