Rok po oficjalnym otwarciu, partnerzy projektu Startberry – Senfino, Microsoft i EY - ogłaszają drugą rundę akceleracji spółek technologicznych. Uczestnicy mogą liczyć nie tylko na wsparcie merytoryczne czy dostęp do technologii, ale przede wszystkim na pomoc w dotarciu na zagraniczne rynki i międzynarodowe wdrożenia. Podobnie, jak w ubiegłym roku, także i tym razem zakwalifikowane firmy będą rozwijać swój biznesowy potencjał pod okiem ekspertów EY, Microsoft oraz Senfino.
W pierwszej rundzie akceleracji wzięło udział 10 projektów, tworzących rozwiązania m.in. dla takich sektorów jak telemedycyna, analityka operacji finansowych, komunikacja wewnętrzna czy nowoczesne metody rekrutacji. Każda z firm wzięła udział w szeregu warsztatów oraz indywidualnych sesji z mentorami, udoskonalając nie tylko same rozwiązania, ale także modele biznesowe, czy strategię ekspansji rynkowej.
Udział w akceleracji Startberry w ciągu ostatniego roku wpłynął istotnie na rozwój sieci kontaktów biznesowych, dzięki czemu projekt może pochwalić się już ponad 150 klientami. Są to najczęściej duże organizacje. Startberry może poszczycić się również wdrożeniami w kilku polskich bankach czy firmach z branży energetycznej. Udało się także wyjść ze swoją ofertą poza granice Polski.
Startberry to program przeznaczony dla dojrzałych przedsięwzięć biznesowych, które etap planowania mają już dawno za sobą. Uczestnicy mają nie tylko gotowe prototypy swoich rozwiązań, niektórzy z nich mogą pochwalić się już pierwszymi wdrożeniami. Rolą partnerów projektu jest wsparcie uczestników programu w lepszym dopasowaniu oferty do rynku, przygotowaniu odpowiedniej strategii marketingu i sprzedaży a – co najważniejsze – w dotarciu z ofertą poza granice kraju.
Spółki, które biorą udział w tegorocznej edycji z powodzeniem rozwijają swoje produkty w takich obszarach, jak wykorzystanie AI na rzecz lepszego dopasowania reklam w cyfrowych kanałach komunikacji, sztuczna inteligencja w optymalizacji łańcucha dostaw i usprawniania procesów logistycznych, lepsza komunikacja z niesłyszącymi dzięki technologii, czy rozwiązania na rzecz cyberbezpieczeństwa. Do projektu dołączyła także wywodząca się z konkursu Imagine Cup firma, która tworzy zaawansowane akcesoria dla fotografów.