Niemal 20-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S5 – od Korzeńska do węzła Krościna - został w poniedziałek oddany do ruchu. To pierwsza część dolnośląskiego fragmentu „ekspresówki” łączącej Wrocław z Poznaniem.
Jak powiedział podczas uroczystości oddania trasy do użytku minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, S5 to inwestycja ważna z punktu widzenia gospodarczego rozwoju kraju.
„Dziś w realiach XXI w. atrakcyjnym terenem gospodarczo i cywilizacyjnie jest teren dobrze skomunikowany, z systemem dróg, z systemem transportu kolejowego, z systemem transportu lotniczego”
- mówił Adamczyk.
Dodał, że trasa S5 to kolejne przedsięwzięcie, które umożliwia połączenie autostrady A4 z autostradą A2 i dalej na północy z autostradą A1. „To połączenie południowo-zachodniej Polski z Wielkopolską, to połączenie przez Wielkopolskę z tymi odcinkami dróg, które zostały już skierowane do realizacji, w tym drogą ekspresową S11” - mówił.
Otwarty w poniedziałek niemal 20-kilometrowy odcinek trasy S5 łączy miejscowość Korzeńsko na granicy województw dolnośląskiego i wielkopolskiego z węzłem Krościna.
Jak podkreśliła szefowa dolnośląskiego oddziału GDDKiA Lidia Markowska, oddana do użytku trasa to niemal 15-kilometrowy odcinek wybudowany przez konsorcjum firm Budimex – Strabag oraz dwukilometrowa część trasy drugiego fragmentu drogi wybudowana przez firmę Dragados. „Co warto podkreślić, inwestycje te zakończono przed czasem” - powiedziała Markowska.
Na oddanym odcinku drogi powstały trzy węzły oraz 14 obiektów mostowych. Największy z mostów wybudowano nad rzekami Barycz i Młynówka oraz linią kolejową Wrocław – Poznań. Most ma ponad 740 metrów i dwie oddzielne estakady dla każdej jezdni drogi ekspresowej.
Budowa kolejnych dwóch odcinków S5 w województwie dolnośląskim ma się zakończyć w grudniu. Łącznie trasa - od granicy województwa do Wrocławia - będzie liczyć 50 km.