- W ramach bieżącej optymalizacji oferty prasy oraz na podstawie współpracy z dystrybutorem tytuły mogą być i są czasowo wstrzymane oraz przywracane w późniejszym czasie do dystrybucji oraz do sprzedaży na stacjach paliw – wyjaśnia Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej PKN Orlen. Odniósł się w ten sposób do zniknięcia z półek niektórych tytułów prasowych, z czego niektóre media usilnie próbowały zrobić "sensacyjnego" newsa.
Jak wyjaśnia dyrektor Adam Burak proces ten nie jest niczym nadzwyczajnym i prowadzony w trybie ciągłym. Dotyczy również innych produktów.
Tylko w ubiegłym roku wprowadziliśmy 115 tytułów, a wycofaliśmy na stałe lub czasowo 50 tytułów. Należy przy tym pamiętać, że wraz z rozwojem oferty pozapaliwowej, na stacjach pozostaje coraz mniej przestrzeni ekspozycyjnej i z tego punktu widzenia optymalne wykorzystanie możliwości dawanych przez poszczególne obiekty jest kluczowe z punktu widzenia rozwoju sieci
– podkreśla.
Zaznaczył, że optymalizacja tytułów dotyczy oferty dla całej sieci stacji, a dystrybucja poszczególnych tytułów uzależniona jest m.in. od możliwości ekspozycyjnych na stacjach.
Dyrektor Burak wymienił tytuły prasowe, które podlegały optymalizacji tylko w marcu tego roku, jeśli chodzi o czasowe wstrzymanie dystrybucji.
Były to np. Auto Market Truck, Burda Special, Bravo Girl, Budujemy Dom, Chip, Chwila Dla Ciebie, Dziecko, Joy, Kaczor Donald, Samo Zdrowie, Top Gear, Dbam o Zdrowie, Vita.
W tym okresie wprowadziliśmy z kolei m.in. takie tytuły jak Well-Twój Styl Poleca, Elle Man, Vogue, Echo Dnia – Podkarpacie, Blister Karty Fifa-Panini, etc.
Podał również, że w ramach swobody prowadzenia działalności każdy przedsiębiorca sam wybiera ofertę skierowaną do klientów.
Tak też czyni PKN ORLEN stale modyfikując ofertę, wprowadzając marki własne produktów (kosztem marek innych producentów), wprowadzając i wycofując marki zgodnie z polityką handlową czy promocjami taktycznymi. I takim też działaniem, w ramach normalnej aktywności biznesowej, jest optymalizacja oferty prasowej
– powiedział A. Burak.
Zaznaczył, że oferta prasy na stacjach paliw Orlen jest zbudowana zgodnie z zasadami sztuki. W interesie spółki i wszystkich grup klientów, a nie wybranych wydawnictw.
Elementem zarządzania sprzedaży każdej kategorii, jak również zasadą merchandisingu, jest zmiana ekspozycji towarów na półce co pewien czas. Tak też regularnie czyni PKN ORLEN w przypadku wszystkich kategorii - nie tylko oferty prasowej. Prasa jest tym bardziej szczególna, ze względów na duże zmiany nakładów tytułów na rynku oraz możliwości ekspozycyjnej na stacjach
– dodał.