Otwarta, modułowa i przede wszystkim skalowalna platforma konstrukcyjna to śmiały krok w kierunku przyszłości autonomicznej . Tego typu rozwiązanie umożliwi producentom samochodów tworzenie zaawansowanych, indywidualnie dostosowanych samochodów przyszłości .
Firma Samsung Electronics zaprezentowała nową platformę Samsung DRVLINE, doprawadzając do sporego zamieszania na rynku. Dzięki nowej technologii Samsung ma szansę zostać głównym partnerem dla producentów OEM i dostawców MaaS (Mobilność jako usługa) na rynku pojazdów autonomicznych. DRVLINE to otwarta, modułowa i skalowalna platforma sprzętowa i programowa, która pozwala branży motoryzacyjnej projektować pojazdy zintegrowane z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi, a także tworzyć fundamenty dla flot przyszłości.
- Samochody jutra zrewolucjonizują nasz społeczeństwo. Zmienią sposób, w jaki się poruszamy i sprawią, że nasze drogi staną się bezpieczniejsze. Utworzenie platformy autonomicznej jest ogromnym i skomplikowanym wyzwaniem, dlatego wymaga ścisłej współpracy całej branży. Za pośrednictwem platformy DRVLINE zapraszamy najlepszych i najzdolniejszych w przemyśle motoryzacyjnym, aby dołączyli do nas i już dzisiaj pomogli w kształtowaniu samochodu jutra. - mówi Young Sohn, President and Chief Strategy Officer w Samsung Electronics i Chairman of the Board w HARMAN.
Warto podkreślić, że ogłoszenie przez firmę Samsung platformy na targach CES następuje rok po przełomowych dla spółki i rynku nowych technologii wydarzeniach. Należą do nich: przejęcie wartej 8 miliardów dolarów spółki technologicznej HARMAN i stworzenie wspólnie z nią strategicznej jednostki organizacyjnej dedykowanej branży motoryzacyjnej. Pokłosiem tego było powołanie Samsung Automotive Innovation Fund o wartości 300 milionów dolarów oraz seria inwestycji i partnerstw mających na celu współpracę w sektorze motoryzacyjnym.
Wiele platform sprzętowych i programowych dla pojazdów autonomicznych sprawia, że użytkownik końcowy jest zmuszony do przyjęcia określonej technologii na zasadzie pakietu „wszystko albo nic”. Tymczasem zgodnie z założeniami twórców platforma DRVLINE została zaprojektowana tak, aby dostawcy mogli współpracować, oprogramowanie można było dostosować lub ulepszać, a poszczególne elementy i technologie można było dodawać lub usuwać zgodnie z potrzebami. Dzięki temu platforma ma być w pełni przygotowana na innowacje, które nastąpią w przyszłości – co jest istotnym czynnikiem w tak szybko zmieniającej się branży: producenci OEM mogą wprowadzać na rynek najbardziej zaawansowane istniejące technologie autonomiczne, jednocześnie pracując nad innowacjami zmierzającymi do osiągnięcia 5 poziomu automatyzacji.
- Podczas prowadzenia samochodu mózg człowieka stale wykonuje niezwykle złożone obliczenia. Jak daleko jest ta latarnia? Czy ten pieszy wejdzie na jezdnię? Ile czasu upłynie zanim światło żółte zmieni się w czerwone? Przemysł dokonał niesamowitych postępów w dziedzinie automatyzacji, ale zdolność obliczeniowa systemów pokładowych samochodów jest nadal daleka od mocy obliczeniowej naszych mózgów. Platforma DRVLINE dzięki otwartości i możliwościom obliczeniowym jest pierwszym ważnym krokiem w kierunku budowy ekosystemu zapewniającego pełną autonomię – wyjaśnia John Absmeier, SVP Autonomous/ADAS Strategic Business Unit w HARMAN i VP Smart Machines w Samsung Electronics.