Swoje najnowsze produkty przedstawi m.in. siedem start-upów, które zostały wydzielone z C-Lab Samsunga, przedstawi najnowsze produkty komercyjne, przeznaczone także na rynek B2B.
Trzeba przyznać, że niektóre propozycje przypominają rozwiązania rodem z filmów science-fiction. Czas pokaże, czy przyjmą się na rynku?
Poniżej informacje na temat kilku start-upów, które pojawią się na CES 2018:
Firma LINKFLOW opracowała noszoną na szyi kamerę 360°, która rejestruje obraz Full HD z perspektywy użytkownika. Wideo może być transmitowane w czasie rzeczywistym za pomocą automatycznej technologii łączenia obrazów z poszczególnych kamer. Początkowo głównymi odbiorcami rozwiązania byli podróżnicy i sportowcy, ale po wyodrębnieniu firmy znaleziono nową możliwość biznesową na rynku usług ochroniarskich. Handlowy model B2B będzie dostarczany do firm ochroniarskich na całym świecie.
Firma Kitten Planet wprowadziła ultradźwiękową szczoteczkę do zębów dla dzieci o nazwie „Brush Monster”. Za pomocą wskazówek dostępnych w rozszerzonej rzeczywistości (AR) dzieci mogą nauczyć się, jak skutecznie szczotkować zęby. Dzięki zabawnym funkcjom i zadaniom, takim jak zbieranie obrazów Monster i udostępnianie zdjęć selfie, najmłodsi uwielbiają korzystać z tej szczoteczki.
Firma lululab opracowała Lumini, czyli asystenta do pielęgnacji skóry korzystającego ze sztucznej inteligencji (AI). Algorytm sztucznej inteligencji przechwytuje i analizuje obrazy twarzy w celu inteligentnego przewidywania potencjalnych problemów ze skórą i na podstawie zgromadzonych danych pomiarowych sugeruje klientom najlepsze produkty. Rozwiązanie może zostać wdrożone przy użyciu różnych urządzeń, np. za pomocą urządzenia przenośnego, KIOSK-u i urządzeń signage.
Firma KIDSOFT opracowała „Carrie Watch”, który pomaga dzieciom rozwijać dobre nawyki i poprawiać zdolności poznawcze. Za pomocą zegarka dzieci mogą planować zajęcia z rodzicami i otrzymywać nagrody za prawidłowo wykonanie zadania. Ponadto za pomocą urządzenia rodzice mogą również mierzyć zdolność swoich dzieci do koncentracji. Firma przeprowadziła wspólny projekt badawczy z Seoul National University Hospital, aby opracować model rozwoju zachowania dzieci z wykorzystaniem tego zegarka.
Mangoslab z powodzeniem wprowadził swoją inteligentną drukarkę do notatek samoprzylepnych o nazwie „nemonic”. Użytkownicy mogą drukować notatki i korzystać z przydatnych wbudowanych szablonów za pośrednictwem smartfona. Dane można przechowywać i zarządzać nimi na serwerze w chmurze, a za pomocą połączenia Bluetooth z urządzenia może jednocześnie korzystać nawet 20 osób.
Firma Innomdle Lab opracowała innowacyjny pasek zegarka „sgnl”, który generuje wibracje po odebraniu sygnału głosowego przez Bluetooth. Wibracje przesyłane są dłonią do koniuszka palca. Po przyłożeniu palca do ucha, wibracje zmieniają się z powrotem w głos. Urządzenie umożliwia wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych bardziej dyskretnie, nawet w cichym otoczeniu. Firma z powodzeniem pozyskała ponad dwa miliony dolarów w finansowaniu społecznościowym i wkrótce dostarczy produkty wspierającym ją osobom.
Firma analogue plus opracowała inteligentne urządzenie komunikacyjne „Ahead” dla osób noszących kask. Obie ręce i uszy mogą pozostać wolne podczas używania gadżetu przymocowanego do kasku. Motocykliści, rowerzyści, narciarze i pracownicy działający w niebezpiecznych środowiskach mogą swobodnie odpowiadać na telefony i słuchać muzyki za pomocą urządzenia „Ahead”.