Nazwa spółki HYVIA powstała z połączenia pierwszych liter słowa „hydrogen” (wodór) – „HY” oraz słowa łacińskiego „VIA” – „droga”. W niektórych rodzajach użytkowania, lekkie samochody dostawcze wymagają dysponowania większym zasięgiem i krótszym czasem tankowania, a także odpowiednią ładownością i pojemnością przedziału ładunkowego. W tym przypadku wodorowe ogniwa paliwowe stanowią bezprecedensowe rozwiązanie energetyczne spełniające te wymagania.
Siedziba spółki oraz działy badawczo-rozwojowe będą zlokalizowane w Villiers-Saint-Frédéric, centrum inżynierii i rozwoju samochodów dostawczych Grupy Renault. Działy odpowiedzialne za procesy, produkcję i logistykę znajdować się będą we Flins, gdzie w ramach projektu Re-Factory pod koniec br. zostanie uruchomiony montaż ogniw paliwowych i stacji tankowania wodoru.
Jako uzupełnienie oferty napędów elektrycznych, technologia wodorowa proponowana przez spółkę HYVIA umożliwia uzyskanie dużego zasięgu nawet do 500 km, jak również krótkiego czasu tankowania wodoru w ciągu trzech minut. Są to dwie zalety szczególnie istotne w niektórych rodzajach użytkowania lekkich pojazdów dostawczych, które jednocześnie spełniają wymagania przepisów dotyczących dekarbonizacji środowiska centrów miast.