Nowa generacja Volkswagena Multivana wkracza na rynek motoryzacyjny. Samochód zanotował olbrzymi skok w kategoriach technicznych. Gama dostępnych układów napędowych zawiera nowy element: hybrydę typu plug-in. Dzięki temu nowy Multivan może również czasowo funkcjonować jako pojazd o zerowej emisji.
Wielofunkcyjny samochód został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o rodzinach i aktywnych miłośnikach sportu, dzięki zupełnie nowemu systemowi foteli i przestrzeni bagażowej, rysuje przed nami wiele scenariuszy mobilności. Równolegle z modelem podstawowym, Volkswagen będzie również oferować nowego Multivana w wersji przedłużonej, ze znacznie zwiększoną przestrzenią ładunkową.
Jednym z najważniejszych stałych parametrów specyfikacji konstrukcyjnej nowego Multivana, było wyposażenie go w napęd hybrydowy typu plug-in. Tylko ten rodzaj napędu zapewnia kompatybilność bezemisyjnej jazdy miejskiej z dużym zasięgiem i niskim zużyciem całkowitym paliwa. Multivan z napędem hybrydowym typu plug-in otrzymał w nazwie przyrostek eHybrid. Systemowa moc wyjściowa silnika elektrycznego i silnika benzynowego z turbosprężarką (TSI) to 160 kW / 218 KM.
Dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh, Multivan eHybrid najczęściej pokonuje dzienne dystanse korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Hybrydowy układ napędowy plug-in został pomyślany w taki sposób, że nowy Multivan eHybrid uruchamia się domyślnie w trybie zasilania wyłącznie energią elektryczną i dzięki temu zwłaszcza krótkie trasy pokonuje, nie generując emisji dwutlenku węgla. Dopiero przy prędkości ponad 130 km/h włącza się oszczędny silnik benzynowy TSI.
Równolegle z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, napędzany na przednie koła Multivan będzie dostępny z dwoma czterocylindrowymi turbodoładowanymi silnikami o mocy 100 kW / 136 KM i 150 kW / 204 KM. W przyszłym roku dostępny będzie czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy wyjściowej 110 kW/150 KM.
Wszystkie wersje układów napędowych są standardowo zestawiane z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów DSG. 6-biegowa skrzynia biegów DSG modelu eHybrid (DQ400E), to skrzynia opracowana specjalnie z myślą o układzie hybrydowym plug-in. Wraz z silnikiem elektrycznym stanowią jeden moduł. Skrzynia biegów stosowana z silnikami TSI, a później z silnikiem TDI, to skrzynia siedmiobiegowa. W nowym Multivanie, po raz pierwszy w tej serii modelowej, wybór biegu odbywa się elektronicznie, w bardzo prosty sposób — za pomocą niewielkiego przycisku selektora DSG umieszczonego na desce rozdzielczej.
W proporcjach nowego Multivana widoczne są zmiany. W porównaniu do poprzedniego modelu, wersja podstawowa jest teraz dłuższa i szersza. Jednocześnie Volkswagen nieco zmniejszył wysokość pojazdu, zapewniając praktycznie identyczną lub — z nowym panoramicznym szklanym dachem — nawet większą wysokość kabiny. Dokładne wymiary nowego Multivana to: szerokość 1941 mm., nie wliczając składanych bocznych lusterek (opcjonalnie elektrycznych) (+37 mm. w porównaniu z Multivanem 6.1), długość 4973 mm (+69 mm) i wysokość nawet 1903 mm (-47 mm). Rozstaw osi wynosi 3124 mm (+124 mm). Multivan dostępny jest również w wersji przedłużonej. Przy identycznym rozstawie osi, od zderzaka do zderzaka ma 5173 mm, czyli jest o 131 mm. bardziej kompaktowy niż poprzedni model.
Załadowany po dach za trzecim rzędem siedzeń Multivan w wersji bazowej, może zabrać 469 litrów bagażu. Jeżeli zostanie załadowany aż do miejsca za drugim rzędem siedzeń, pojemność bagażowa wzrasta do 1844 litrów (1850 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem). Jeżeli wykorzystana zostanie cała przestrzeń ładunkowa, aż do pierwszego rzędu foteli, pojemność bagażowa wzrasta do 3672 litrów. Pojemności bagażowe dłuższej wersji pojazdu wynoszą odpowiednio 763, 2171 i 4005 litrów (4053 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem).