W lipcu br. w Polsce zarejestrowanych zostało 7 605 nowych samochodów klasy premium, o 4,06 proc. mniej niż w czerwcu oraz o 1,74 proc. więcej w zestawieniu z lipcem 2020 r., gdy krajowe wydziały komunikacji wpisały do swoich baz danych 7 475 takich samochodów. Wynik z lipca br. był także wyższy niż przed pandemią – w lipcu 2019 r. do baz CEPiK wpisano 6 584 samochody klasy premium.
Łącznie od stycznia do lipca 2021 r. zarejestrowano w Polsce 55 588 samochodów z wyższej półki, o 38,18 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r., gdy osłabiony pandemią rynek zamówił jedynie 40 229 samochodów. Wynik na koniec lipca jest również lepszy od rezultatu osiągniętego w okresie styczeń-lipiec 2019 r., gdy krajowe wydziały komunikacji zapisały w bazach danych 44 246 takich aut.
– podaje Instytut Samar.
Dla porównania, w lipcu 2021 r. zarejestrowano w Polsce 38 851 samochodów osobowych, o 8,44 proc. mniej niż rok wcześniej i o 10,20 proc. mniej niż w czerwcu 2021 r. Do końca lipca 2021 roku zarejestrowano w Polsce łącznie 280 999 samochodów osobowych, o 26,43 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu ub.r.