Zamach antydemokratyczny. Ryszard Kalisz i postkomunistyczna hydra » CZYTAJ TERAZ »

Popularne miejskie auto teraz w wersji sportowej

W kwietniu tego roku Volkswagen zaprezentował Polo szóstej generacji w nowej odsłonie. Teraz przyszła kolej na debiut jego sportowej odmiany – GTI.

mat. pras. prod.

Sercem modeli GTI zawsze jest ich silnik. Podobnie jak wszyscy poprzednicy, także nowe Polo GTI ma napęd na przednie koła. Turbodoładowana jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią o dwóch sprzęgłach (DSG). Do najważniejszych cech turbodoładowanego silnika w nowym Polo GTI, który jest zamontowany poprzecznie z przodu, należą m.in. podwójny wtrysk (połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa i wtrysku do kolektora dolotowego), komputer sterujący pracą silnika z czterordzeniowym procesorem oraz elektroniczny system sterowania zaworami dolotowymi. Pomimo dużej mocy, silnik odznacza się umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprzyja temu również niska masa własna nowego Polo GTI.

Polo GTI jest standardowo wyposażone w sportowe, dostrojone do osiągów podwozie. Dzięki niemu karoseria znajduje się o 15 milimetrów bliżej ziemi niż w pozostałych wersjach Polo. Zawieszenie zapewnia kompromis między wysoką dynamiką jazdy, neutralnością zachowania i bardzo dobrym komfortem podróżowania typowymi dla modeli GTI.

Samochód  jest dostępny w pięciu kolorach: czarny Deep perłowy, szary Smoke metalik, czerwony Kings metalik, biały Pure specjalny i niebieski Reef metalik. Trzy ostatnie kolory można opcjonalnie połączyć z dachem w kolorze czarnym. Samochód jest standardowo wyposażony w 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów. Polo GTI można również zamówić z opcjonalnymi 18-calowymi obręczami kół.

Wnętrze jest zdominowane przez kolory – czarny, czerwony i szary oraz dodatki w kolorze chromu. Słupki dachowe i podsufitka zawsze mają kolor typowy dla GTI, czyli czarny Titanium. Czerwone kontrastowe szwy, cecha rozpoznawcza modeli z rodziny GTI, zdobią standardową, wielofunkcyjną kierownicę, poszycie dźwigni zmiany biegów oraz fotele. Pojemność bagażnika wynosi 351 litrów.

 



Źródło: niezalezna.pl

#moto #technologie #innowacje #Volkswagen

Konrad Wysocki