Pojazdy elektryczne, takie jak nowa Škoda ENYAQ iV, są lokalnie bezemisyjne podczas jazdy, a nawet całkowicie bezemisyjne, gdy czerpią zasilanie z zielonej energii elektrycznej. Jednak ich ślad ekologiczny obejmuje również emisje CO2, które są uwalniane podczas produkcji. Dzięki podjęciu wielu różnorodnych środków, Škoda może dostarczyć klientom nowy model ENYAQ iV z bilansem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.
Fabryka komponentów w Vrchlabí pod koniec ub.r. stała się pierwszym zakładem produkcyjnym marki, neutralnym pod względem emisji CO2. ENYAQ iV jest budowany w głównej fabryce Škody w Mladá Boleslav, gdzie marka instaluje największy dachowy system fotowoltaiczny w Czechach we współpracy z dostawcą usług energetycznych ČEZ. Cała energia potrzebna do produkcji w czeskich zakładach do końca tej dekady będzie pochodzić ze źródeł neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.
Emisje CO2 w całym cyklu życia obejmują również recykling Škody ENYAQ iV. Wykorzystane w pojazdach akumulatory otrzymują drugie życie w systemach magazynowania energii Škoda iV. Podjęcie takich środków przedłuża żywotność akumulatorów, a tym samym poprawia ich ślad ekologiczny. Finalnie są one poddawane recyklingowi, a surowce, które je tworzą, są ponownie wykorzystywane. Uwzględnia się również emisje CO2 z recyklingu pojazdu. Wysoki wskaźnik recyklingu i szerokie wykorzystanie materiałów już poddanych recyklingowi lub nadających się do recyklingu pomaga w dalszej redukcji emisji dwutlenku węgla.
Niektórych emisji CO2, powstających podczas produkcji Škody ENYAQ iV, nie da się jeszcze uniknąć. Marka rekompensuje to poprzez zakup certyfikowanych kredytów węglowych. Wiąże się to ze wspieraniem certyfikowanych projektów ochrony klimatu, takich jak budowa dużej farmy wiatrowej w Indiach. Park w Tamil Nadu na południu kraju będzie składał się ze 100 turbin wiatrowych. Dzięki łącznej mocy 200 MW dostarczy czystą energię do 600 000 gospodarstw domowych.