Amerykański koncern motoryzacyjny Ford złożył zgłoszenie patentowe dotyczące technologii ładowania samochodów elektrycznych podczas ich holowania sztywnego (flat-towing).
Budowa infrastruktury dla samochodów elektrycznych nawet w takich państwach jak Stany Zjednoczone nie nadążą z rosnącym popytem na te pojazdy bezemisyjne. Dostrzegając ten problem Ford Motor Company wniósł wniosek patentowy umożliwiający holowanie oraz ładowanie samochodów elektrycznych m.in. przez kampery oraz półciężarówki czy też ciągniki siodłowe ale również samochód osobowy o odpowiednich parametrach użytkowych.
Wniosek patentowy Forda, złożony w grudniu 2020 roku a opublikowany na początku lipca, opisuje kilka możliwych sposobów na zrobienie tego.
Pojazdy mają być ładowane przez cały czas podczas holowania lub gdy pojazd holowniczy hamuje lub zjeżdża ze wzniesienia, zmniejszając dodatkowe obciążenie silnika pojazdu holowniczego, jednocześnie wykorzystując hamowanie odzyskowe. Same zaś przednie koła holowanego samochodu poruszałyby się po podłożu bądź znajdowałyby się na wózku holowniczym.
Ford zasugerował również scenariusz podobny do pociągu drogowego, w którym poruszające się pojazdy łączyłyby się ze sobą za pomocą Bluetooth lub połączenia internetowego.
👉#Ford przejął kalifornijski startup Electriphi
— Ford Polska (@FordPolska) July 25, 2021
▫️ To część planu, zakładającego zainwestowanie ponad 30 miliardów dolarów do 2025 roku, aby zrewolucjonizować elektryfikację samochodów dla klientów detalicznych i flotowych. pic.twitter.com/SuUKonaV1O