Jednym z najważniejszych elementów, którymi pochwalić się może produkowany w Poznaniu nowy Volkswagen Caddy, jest jego nowa oś tylna. By zoptymalizować komfort jazdy, system resorów piórowych, dobrze znany z poprzednich generacji Caddy, zastąpiono sprężynami. Nowa konstrukcja nie spowodowała jednak żadnych zmian jeśli chodzi o dopuszczalną ładowność.
Sztywna oś tylna nowego Caddy jest całkowicie nowym rozwiązaniem, której charakterystycznym elementem jest drążek Panharda prowadzony przez wahacze. Bardzo wytrzymała oś tylna została zaprojektowana i wyważona w taki sposób, by zapewnić większą zwrotność niezależnie od stopnia obciążenia, a jednocześnie zaoferować kierowcy i pasażerom najwyższy komfort jazdy. By tenże komfort jazdy maksymalnie zoptymalizować, dotychczasowe resory piórowe zostały zastąpione sprężynami śrubowymi. Wytrzymała konstrukcja pozwala uzyskać szeroki zakres zastosowań nowego Caddy - od rodzinnych wycieczek, po prace na budowie.
Konstrukcja górnych i dolnych wahaczy, amortyzatorów, osi, wspomnianych sprężyn śrubowych oraz drążka Panharda, wymaga minimalnej ilości miejsca. W połączeniu ze zwiększonym rozstawem kół (1603 mm w przypadku tylnej osi z 17-calowymi kołami), umożliwia ona uzyskanie większej przestrzeni ładunkowej. Przykład: ponieważ przestrzeń między nadkolami ma teraz szerokość 1,23 metra, w przestrzeni ładunkowej nowego Caddy Cargo mieszczą się dwie ustawione w poprzek europalety. Nowa oś umożliwia również integrację różnych koncepcji napędu - od konwencjonalnego napędu na przednie lub na wszystkie koła, aż po alternatywne systemy napędowe. Zyskujemy też więcej możliwości montażu indywidualnego wyposażenia dodatkowego, np. rampy dla pasażerów na wózkach inwalidzkich.
Nowy układ kierowniczy Caddy zapewnia łatwiejsze prowadzenie. W porównaniu z poprzednim modelem, przełożenie układu kierowniczego jest znacznie bardziej bezpośrednie. Dzięki temu, kąt skrętu kierownicy wymagany podczas manewrowania w ruchu miejskim i na drogach poza obszarem zabudowanym, uległ wyraźnemu zmniejszeniu. Do skrętu kierownicy ze skrajnego lewego do skrajnego prawego położenia wystarczy 2,5 obrotu, a nie jak wcześniej trzy. Sama średnica zawracania samochodu wynosi zaledwie 11,4 metra.
W wersjach z napędem na cztery koła 4MOTION, podobnie jak w modelach z napędem na przednią oś, również zastosowano sztywną oś prowadzoną wahaczem wleczonym z drążkiem Panharda. W ten sposób połączono dobre właściwości jezdne i wysoki komfort wariantów Caddy z napędem na przednie koła, z zaletami trakcyjnymi napędu na wszystkie koła 4MOTION. Inaczej niż w poprzedniej generacji, sprzęgło napędu na wszystkie koła i mechanizm różnicowy nie są już montowane bezpośrednio na osi, lecz w jej dodatkowym elemencie. W ten sposób udało się znacznie obniżyć masę nieresorowaną tylnej osi. W celu umieszczenia tam sprzęgła napędu na wszystkie koła 4MOTION, oś tylną zmodyfikowano w taki sposób, że belka osi przebiega za sprężynami śrubowymi.