Za swoje pieniądze otrzymujemy pojazd idealnie nadający się dla niewielkiej rodziny do jazdy po mieście czy na weekendowe wypady. Dalsze eskapady, wymagające spakowania się w wiele plecaków czy toreb, będą utrudnione. 309 litrów pojemności bagażnika o niewielkim otworze załadunkowym i ciasnota w drugim rzędzie siedzeń nie dadzą nam wakacyjnego komfortu.
Ten Opel, moim zdaniem, nie urzeka pięknymi kształtami. Corsa jak Corsa. Ta generacja miejskiego auta odznacza się mięsistą bryłą. Z zewnątrz wrażenie jest takie, że jest widoczne dużo karoserii, a niewiele okien. Zwracają uwagę doskonale doświetlające drogę ledowe reflektory. Za kierownicą mamy dobrą widoczność w każdym kierunku, a wnętrze jest dobrze doświetlone. No i dobrze, bo jest tutaj w środku przerażająco smutno, szaro–czarno. Ale może to i współgra ze wszechotaczającą nas późną jesienią?
100-konny silnik napędza samochód bardzo sprawnie. To napęd w zupełności wystarczający nawet do dynamicznej jazdy. A przy tym nie jest wcale tak drogo – średnie spalanie na poziomie sześciu litrów jest bardzo dobrym wynikiem i całkowicie do osiągnięcia… pod warunkiem nie nadużywania pedału przyspieszacza. Samochód dobrze trzyma się w zakrętach.
Czy 80 tys. zł. to dobrze zainwestowane pieniądze? Jeśli ktoś potrzebuje samochodu, a nie chce akurat wydać ich w jakiś inny sposób, to tak. To w dzisiejszym świecie zwariowanych moto cen, uczciwe pieniądze za ten nieźle wyposażony i nieźle jeżdżący samochód.
DANE TECHNICZNE:
Silnik 1199 ccm
Moc 74 kW/100 KM /5500 Obr.
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s.
Maks. moment obrotowy 205/1750 Nm/obr
Prędkość max. 192 km/h
Zużycie paliwa (cykl mieszany) 6 l/100 km
Masa własna/ Dopuszczalna masa 1100/1600 kg
Wymiary (dł./szer./wys.) 4060 mm/1765/1433
Pojemność bagażnika 309-1015 l.
Cena wersji od 1.2 75 KM Corsa 55 390 zł
Samochód testowy wersja Elegance ok. 80 000 zł
Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima aut. jednostrefowa (opcja 1400 zł), ABS, ESP, system multimedialny, czujniki i kamera cofania, czujnik deszczu, światła LED