Pomiędzy rokiem 2022 a 2025, Mazda będzie sukcesywnie wprowadzać nowe modele bazując na Wszechstronnej Skalowalnej Architekturze SKYACTIV (SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture) głównie z myślą o rynkach Japonii, Europy, Stanów Zjednoczonych, Chin i państw ASEAN. W jej ramach powstanie pięć modeli z napędem hybrydowym, pięć modeli z rozwiązaniem hybrydowym typu plug-in i trzy modele elektryczne. Więcej szczegółów dotyczących nowych modeli i zaplanowanych premier rynkowych podane zostanie do publicznej wiadomości w późniejszym terminie.
Mazda opracowuje również specjalną platformę – Skalowalną Architekturę dla Aut Elektrycznych SKYACTIV (SKYACTIV EV Scalable Architecture) - która będzie wykorzystywana do pojazdów elektrycznych o różnych rozmiarach i typach nadwozia w modelach, które zostaną wprowadzone do sprzedaży w latach 2025-2030.
Mazda nadal dąży do ograniczenia emisji CO2 każdego samochodu i uważa, że należy wykorzystać wszystkie dostępne opcje, aby osiągnąć neutralność klimatyczną. Dzięki Wszechstronnej Skalowalnej Architekturze SKYACTIV (Multi-Solution Scalable Architecture) dalsza elektryfikacja będzie szła w parze z rozwojem zaawansowanych technologii silników spalinowych, takich jak wielokrotnie nagradzany silnik e-Skyactiv X oraz nowe rzędowe, sześciocylindrowe silniki.
W wielu regionach japońska marka motoryzacyjna inwestuje w różne projekty i partnerstwa w celu promowania rozwoju i wykorzystania paliw odnawialnych w samochodach. W Japonii Mazda jest zaangażowana w kilka wspólnych projektów badawczych i rozwojowych w ramach trwającej współpracy przemysłu, środowiska akademickiego i rządu, mających na celu promowanie szerokiego zastosowania biopaliw z mikroalg. W Europie Mazda dołączyła do Aliansu eFuel w lutym 2021 roku, jako pierwszy producent OEM.
Samochody Mazdy są stworzone z myślą o kierowcach. Aby kontynuować swoje wsparcie dla celu, jaki stawia sobie cała branża, a którym jest społeczeństwo wolne do wypadków drogowych, firma ogłosiła, że rozszerzy swoje zaawansowane technologie bezpieczeństwa wprowadzając skoncentrowany na człowieku system jazdy autonomicznej „Mazda Co-Pilot Concept”. Po raz pierwszy pojawi się on w formie Mazda Co-Pilot 1.0 w modelach bazujących na dużej platformie od 2022 roku.
Wraz z koncepcją Mazda Co-Pilot, producent wprowadzi system, który przez cały czas monitoruje samopoczucie kierowcy. W przypadku wykrycia nagłej zmiany w stanie fizycznym kierowcy, system przełącza się na jazdę autonomiczną, sprowadzając samochód w bezpieczne miejsce, zatrzymując go i wzywając pomoc.
Wraz z innymi japońskimi producentami samochodów (którymi są Suzuki Motor Corporation, Subaru Corporation, Daihatsu Motor i Toyota Motor Corporation), Mazda będzie wspólnie opracowywać standardowe specyfikacje techniczne dla urządzeń komunikacyjnych w pojazdach następnych generacji, aby dążyć do ujednolicenia systemów komunikacji w celu zapewnienia bezpieczniejszych, bezawaryjnych usług połączonych.