Co ciekawe, testowaliśmy najsłabszą, zarówno pod względem wyposażenia jak i możliwości silnika, wersję auta czyli 200-konnego benzyniaka z napędem na dwa koła w bazowej wersji Super. Użyłem słowa „ciekawe”, bo ta w założeniu najsłabsza wersja ma wyposażenie na poziomie takim, że w przypadku innych marek i takiego wyposażenia jak ma ta Alfa inni kończą listę opcji. Dwustrefowa klimatyzacja, komplet czujników cofania plus kamera, dokładna nawigacja, automatyczna 8-biegowa skrzynia, biksenony, alufelgi – i tak by długo wymieniać. W standardzie.
Z zewnątrz drapieżny, prawdziwie „alfaromejowski” styl ze skośnymi reflektorami i klinem osłony chłodnicy, z tyłu nieco podniesiony „zad” z dwoma wydechami (choć, przyznajmy, tył, to najmniej chwytający za serce element tego samochodu). W środku szara skóra foteli, głębokie tunele osadzonych w czerni zegarów, mnóstwo smaku i prawdziwie włoskiej elegancji. Do tego sporo miejsca dla czterech dorosłych pasażerów. Siedzi się dość głęboko, ale bardzo wygodnie. Głęboki bagażnik ma 480 litrów i dość wysoko położony otwór załadunkowy. J
ak to jeździ? Mimo, ze jest to najsłabszy napęd stosowany w tym modelu, moim zdaniem niczego do bardzo przyjemnej jazdy tej Giulii nie brakuje. 200 koni i 330 niutonometrów momentu obrotowego daje jej duże możliwości. 6,7 sekundy do setki to też znakomity wynik. Tutaj można jeździć zarówno bardzo szybko jak i oszczędnie. Częściowo dzięki znakomicie zestrojonym z możliwościami skrzyni biegów silnikiem, jak i przełącznikowi DNA, za pomocą którego dostosowujemy auto do preferowanego stylu jazdy. I to wszystko za niecałe 200 tys. złotych. W dobie przedrogich i nudnawych aut elektrycznych to niemal okazja.
DANE TECHNICZNE:
Silnik 1995 ccm
Moc 148 kW/200 KM / 4500 obrotów
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,7 s.
Moment obrotowy 330 Nm /1750 obr.
Prędkość max. 235 km/h
Zużycie paliwa wg producenta ok 7.0 l /100 km
Masa własna 1429 kg
Wymiary (dł./szer./wys.) 4643 mm/2024/1436
Pojemność bagażnika 480 litrów
Cena od 186 000 zł
Samochód testowy ok. 200 000 zł
Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima automatyczna dwustrefowa, ABS, ESP, ESC, system multimedialny, nawigacja, czujniki parkowania z przodu i tyłu, kamera cofania, automatyczna skrzynia biegów, biksenony z przodu, ładowarka telefonu komórkowego