Trzeba przyznać, że choć Qashqai w nowej generacji nie stracił nic a nic ze swojej "qashqaioqatości", to już na pierwszy rzut oka widać, że to zupełnie nowy samochód. Z zewnątrz prezentuje się bardzo nowocześnie. Już w wersji podstawowej ma reflektory bi-ledowe o innym niż u poprzednika kształcie. Zupełnie nowy kształt ma przedni grill. Auto mimo wspomnianego podobieństwa do poprzednika jest inaczej rysowane, co odbiło się na większej ilości miejsca w środku. Z przodu duże wygodne fotele, z tyłu kanapa, która może pomieścić nawet trzy osoby.
Wyposażenie w wersji Tekna jest pełne. Jest tu i dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, dokładna nawigacja, system multimedialny, a nawet sprytne urządzenie propilot, który pozwala na niemal autonomiczną jazdę samochodu, mierzy odległość do poprzedzającego pojazdu i utrzymuje zarówno ją jak i bezpieczną w danej sytuacji prędkość.
Elektryczny napęd wspomaga jazdę auta na wzniesieniach, odzyskuje energię na zjazdach, wspomaga ruszanie i odzyskuje energię przy hamowaniu. Efekt to spalanie rzędu 6-7 litrów na sto kilometrów. Przy tym samym silniku bez hybrydy było praktycznie o trzy-cztery litry większe. To niezłe osiągnięcie.
Można jedynie mieć zastrzeżenia do dynamiki tego 140-konnego silnika. Zdecydowanie lepiej jeździ się tą o 18 konie mocniejszą jednostką.
Cena testowego Qashqaia z hybrydowym napędem i w wersji Tekna to ok. 150 tys. złotych czyli tyle, co obecnie przeciętny kompaktowy elektryk. W tym porównaniu taki Nissan to niemal okazja!
DANE TECHNICZNE:
Silnik 1332 ccm
Moc 103 kW/140 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s.
Moment obrotowy 240 Nm
Prędkość max. 196 km/h
Zużycie paliwa (mieszany) 6.3-6.5 l/100 km (dane producenta)
Masa całkowita 1355 kg
Wymiary (dł./szer./wys.) 4425 mm/1835/1625
Pojemność bagażnika 504 l.
Cena wersji od: 1.3 140 KM Visia: 101 600 zł
Samochód testowy 1.3 140 KM wersja Tekna: ok. 150 000 zł
Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima automatyczna dwustrefowa, ABS, ESP, system multimedialny z nawigacją, czujniki parkowania z tyłu i przodu, kamera cofania, pro pilot