Hiszpańska marka Cupra przedstawiła więcej szczegółów modelu Formentor VZ5. Limitowana do 7000 egzemplarzy wersja CUV-a będzie charakteryzowała się silnikiem o mocy 390 KM oraz prędkością maksymalną wynoszącą 250 km. na godzinę.
Pięciocylindrowy silnik TSI o pojemności 2,5 l zapewni moc 390 KM przy obrotach między 5700 i 7000 rpm oraz maksymalny moment obrotowy równy 480 Nm od 2250 rpm. W połączeniu z siedmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DSG, samochód rozpędzi się od 0 do 100 km/godz. w 4,2 s.
Użytkownicy będą mogli skorzystać z pięciu trybów jazdy – Comfort, Sport, CUPRA, Individual, Offroad oraz Drift. Każde ustawienie będzie mieć wpływ na zachowanie przepustnicy, skrzyni biegów, kierownicy, podwozia, systemu rozkładu momentu obrotowego, elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy, a nawet na ambientowe oświetlenie kabiny.
Formentor VZ5 został obniżony o 10 mm. względem wersji VZ o mocy 310 KM, co ma wpłynąć na większą dynamikę na drodze. W razie konieczności nagłego hamowania, kierowca skorzysta z sześciotłoczkowych zacisków hamulcowych Akebono (375 mm x 36 mm) zamontowanych na 20-calowych kołach.
Nadchodzi #CUPRA #FormentorVZ5. Limitowana do 7000 egz. wersja zapewni https://t.co/PXpZiagaIZ. moc 390KM, prędkość max. 250km/h oraz specjalny tryb jazdy #Drift. Od 0 do 100km/h rozpędzi się w 4,2 s.
— SEAT Media (@SEATMedia_PL) June 30, 2021
Więcej o wykorzystanych technologiach: https://t.co/JER5WRwXWZ#SEATMediaPortal pic.twitter.com/G09dlBjYAX
W kwestii bezpieczeństwa, kierowca będzie mógł skorzystać m.in. z komend głosowych, aplikacji samochodu, pozwalającej na zdalny wgląd w dane czy 12-calowego systemu multimedialnego obsługującego aplikacje Apple CarPlay i Android Auto przez system Wireless Full Link. W czasie podróży nad bezpieczeństwem wszystkich pasażerów będą czuwać programy, takie jak Side and Exit Assist, Travel Assist, Lane Assist czy Emergency Assist.