Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Rozpoczęcie prac nad akumulatorami do niemieckich samochodów elektrycznych

W zakładzie w Stuttgarcie-Hedelfingen, należącym do kompleksu fabryki w Untertürkheim, Mercedes-Benz rozpoczął produkcję wysokowydajnych akumulatorów przeznaczonych do nowego, w 100% elektrycznego luksusowego sedana EQS. Światowa premiera tego pojazdu odbędzie się już 15 kwietnia 2021 r. 

mat. pras.

Samochód elektryczny EQS za sprawą swojego efektywnego napędu i postępu w gęstości energii akumulatorów zaoferuje zasięg przekraczający 700 km (na bazie WLTP). Dzięki harmonijniej integracji wytwarzania baterii z dotychczasową produkcją przekładni fabryka w Hedelfingen staje się istotną częścią globalnej sieci produkcji akumulatorów Mercedes-Benz. Szybkie zwiększenie światowych zdolności budowy baterii i ukierunkowane rozszerzenie kompetencji w tym względzie w całym łańcuchu wartości to istotne filary inicjatywy Mercedes-Benz w dziedzinie elektromobilności – począwszy od badań, przez produkcję ogniw, aż po „życie” akumulatorów po cyklu eksploatacyjnym w samochodzie (dodatkowe zastosowania i recykling).

Wewnętrzne know-how i pionowa integracja mają kluczowe znaczenie dla objęcia przez Mercedes-Benz wiodącej roli w segmencie elektromobilności. Oprócz zwiększenia produkcji akumulatorów do EQS-a kampus zespołów napędowych Mercedes-Benz Drive Systems Campus w Untertürkheim rozszerzy swoją działalność badawczo-rozwojową zarówno w dziedzinie napędów elektrycznych, jak i zelektryfikowanych.

„Wraz z naszym dążeniem do neutralności pod względem emisji CO2 nasza elektromobilna inicjatywa nabiera tempa. W blokach startowych czeka już nasz kolejny całkowicie elektryczny samochód – luksusowy sedan EQS, zbudowany na specjalnej platformie dla pojazdów na prąd. Rozpoczęcie produkcji wysokowydajnych akumulatorowych w naszej fabryce w Stuttgarcie-Hedelfingen stanowi tu ważny kamień milowy” – powiedział Markus Schäfer, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG odpowiedzialny za badania w Grupie Daimler oraz dyrektor operacyjny Mercedes-Benz Cars. 

Zakład w Hedelfingen, należący do fabryki Mercedes-Benz w Untertürkheim (Niemcy), odpowiada za produkcję akumulatorów nie tylko do nowego EQS-a, ale i do nadchodzącego modelu EQE. Jego powierzchnia produkcyjno-logistyczna wynosi około 16 500 m², a wyposażenie bazuje na najnowocześniejszych rozwiązaniach, w tym na szerokiej gamie technologii Przemysłu 4.0. Zaawansowane systemy akumulatorów litowo-jonowych są wytwarzane na linii produkcyjnej o długości około 300 m, z ponad 70 stanowiskami oraz dużym udziałem zarówno etapów zautomatyzowanych, jak i manualnych. System akumulatorów EQS-a tworzą różnorodne komponenty, w tym do 12 modułów ogniw oraz tzw. komora EE służąca do inteligentnej integracji energoelektroniki. Komora EE jest montowana w zakładzie Mercedes-Benz w Berlinie.

EQS będzie wyposażony w akumulatory zapewniające różne wartości zasięgu i osiągów. Dysponując bateriami o pojemności do 108 kWh, zaoferuje zasięg przekraczający 700 km (zgodnie z WLTP) – w czym swój udział będzie miała najlepsza w klasie aerodynamika. Opracowane przez Mercedesa oprogramowanie pozwala na bezprzewodowe aktualizacje (OTA), dzięki którym system zarządzania energią EQS-a będzie aktualny przez cały okres eksploatacji pojazdu. Ogniwa akumulatorowe do nowego samochodu są wytwarzane w sposób neutralny pod względem CO2 i zawierają nikiel, kobalt oraz mangan w stosunku 8:1:1, co oznacza obniżenie zawartości kobaltu do około 10%.

Kwestia produkcji odgrywa decydującą rolę w definicji pojęcia zrównoważonego rozwoju w Mercedes-Benz AG. EQS powstaje wspólnie z nową Klasą S, w zakładzie Factory 56 w fabryce w Sindelfingen, który od samego początku działalności funkcjonuje neutralnie w zakresie emisji CO2. Już w 2022 r. własne fabryki samochodów osobowych i dostawczych Mercedesa na całym świecie, w tym zakład w Hedelfingen, będą pracować neutralnie pod względem emisji CO2.


 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna #samochody elektryczne

albicla.com@ Paweł Kryszczak