Decyzja o przejęciu jest elementem strategii DHL, mającej na celu ekspansję w sektorze logistyki dla e-commerce w Polsce. Uzyskanie pełnej kontroli nad APM Solutions ma przyspieszyć rozwój sieci automatów paczkowych. Firma planuje, że do końca przyszłego roku w Polsce będzie funkcjonować 10 000 urządzeń DHL Box 24/7.
"Ta transakcja to kamień milowy na naszej drodze do bycia wiodącym dostawcą usług logistycznych dla rynku e-commerce w Polsce" – powiedział Pablo Ciano, CEO DHL eCommerce.
"Przejmując pełną kontrolę nad APM Solutions, będziemy jeszcze szybciej reagować na potrzeby rynku, dając sprzedawcom i konsumentom realny wybór oraz oferując innowacyjne, niezawodne usługi."
Inwestycje w Polsce wpisują się w szerszą europejską strategię firmy. W ciągu ostatnich trzech lat DHL przeznaczał na rozwój w kraju średnio 235 milionów euro rocznie. W perspektywie pięciu lat firma planuje zainwestować około 1 miliarda euro w rozwój sieci automatów paczkowych na kluczowych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Włochy, kraje Beneluksu, Turcja i Czechy.
"Tak dynamiczny rozwój naszej sieci automatów paczkowych w Polsce nie byłby możliwy bez determinacji naszych pracowników oraz sprawdzonego partnera. Teraz nadszedł czas, by postawić następny krok w realizacji naszej strategii, opartej na dostarczaniu prostych i wygodnych rozwiązań dla naszych klientów"
– skomentowała Agnieszka Świerszcz, CEO DHL eCommerce Polska.
Przejęcie udziałów w APM Solutions stanowi kontynuację dotychczasowej współpracy z Cainiao. DHL podkreśla rolę Cainiao w początkowym etapie tworzenia sieci automatów w Polsce i liczy na dalszą współpracę, ponieważ Cainiao będzie nadal rozwijać swoją międzynarodową sieć dystrybucyjną, obsługując rynki światowe, w tym Polskę.
  
 
                        
        
        
        
         
                         
                         
                         
             
             
             
             
             
             
            