Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

Prezes PZU: rekordowy kwartał

Wypracowaliśmy rekordowy przypis składki w tym kwartale, równocześnie znacząco zwiększając wynik netto - komentuje wyniki grupy PZU SA prezes Paweł Surówka. Należy szczególnie podkreślić bardzo duże wzrosty w obszarze inwestycji - dodaje.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
Warszawska rog Szerokiej, Tomaszow Mazowiecki [CC0]

"Wyniki I kwartału to dowód realizacji przyjętej i ogłoszonej przez nas strategii na lata 2017-2020" - mówi cytowany w komunikacie spółki prezes PZU SA.

"Wypracowaliśmy rekordowy przypis składki w tym kwartale, równocześnie znacząco zwiększając wynik netto. Należy szczególnie podkreślić bardzo duże wzrosty w obszarze inwestycji, gdzie wynik jest wyższy o ponad 50 proc., a także 46-proc. wzrost liczby klientów w obszarze ubezpieczeń zdrowotnych. Pokazuje to, że Grupa PZU ma solidne fundamenty i bardzo dobre perspektywy na cały 2019 r."

- zaznaczył.

Spółka poinformowała dziś, że zysk netto przypisany właścicielom jednostki dominującej grupy PZU w pierwszym kwartale 2019 roku wzrósł do 747 mln zł z 627 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Zysk okazał się 9 proc. powyżej oczekiwań rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 684,4 mln zł.

Składka przypisana brutto grupy w pierwszym kwartale 2019 roku wzrosła do 5.901 mln zł z 5.831 mln zł rok wcześniej. Składka okazała się zgodna z oczekiwaniami analityków, którzy liczyli, że wyniesie ona 5.949,6 mln zł (w przedziale oczekiwań 5.889,2 - 6.039 mln zł).

Dochody z działalności inwestycyjnej (bez uwzględnienia kosztów odsetkowych) w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosły 2.496 mln zł, czyli były 7 proc. wyższe niż zakładał konsensus na poziomie 2.335,4 mln zł (w przedziale oczekiwań 2.190 - 2.493 mln zł).

Jak informuje Surówka, oprócz działań skupionych na rentownym wzroście i budowie wartości grupy dla akcjonariuszy, w pierwszym kwartale tego roku konsekwentnie realizowane były projekty z obszarów innowacji i nowych technologii.

"Pozwoliło nam to na wdrożenie do sprzedaży naszego produktu z urządzeniem PZU GO, co ogłosiliśmy na początku bieżącego kwartału. Równie dużo wysiłków poświęciliśmy na budowę oferty na rynku PPK" - dodaje.

 



Źródło: niezalezna.pl, PAP

#PZU

redakcja