Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Polska jednym z kluczowych rynków dla Volkswagena

- Polska jest dla Volkswagena jednym z kluczowych rynków, charakteryzującym się dużą dynamiką wzrostu i innowacyjnością - powiedział wiceprezes niemieckiego koncernu motoryzacyjnego oraz członek zarządu VW ds. światowej sprzedaży i marketingu Juergen Stackmann.

facundowin

Stackmann był gościem Poznań Motor Show, na marginesie którego spotkał się z dziennikarzami.

"Obserwujemy wyjątkowy wzrost zainteresowania naszymi samochodami w Polsce. Wasz kraj zamienił się w inkubator innowacji i siły biznesowej. Z dużą przyjemnością patrzymy, jak rośnie w siłę"

- oceniał. Wiceprezes VW przypomniał, że Polska stanowi dla firmy szósty co do wielkości rynek w Europie.

Niemiecki koncern motoryzacyjny informował w marcu, że do 2025 r. zbuduje co najmniej 16 zakładów produkujących samochody elektryczne. Fabryki mają być zlokalizowane w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych. VW podkreśla, że do 2020 r. dziewięć z nich ma już działać - jedna w USA, pięć w Chinach, a trzy pozostałe to funkcjonujące już zakłady w Europie.

"Od długiego czasu staramy się zwiększać naszą obecność w Chinach. Kraj ten stał się wręcz drugim domem Volkswagena, a pod względem ilościowym - z ponad 3 mln sprzedanych samochodów - to nawet nasz główny rynek. To dlatego chcemy tam rozwijać się najszybciej, jak tylko można i w związku z tym, to właśnie Chin dotyczą główne plany budowy nowej infrastruktury"

- podkreślał.

Odnosząc się Europy, Stackmann przypomniał, że "ostatnią fabryką pobudowaną w Europie były polskie zakłady (Września), w których powstaje model Crafter. Uważam, że ta decyzja pokazuje nasze przywiązanie do kraju. (...) Jesteśmy niezwykle zadowoleni z pracy wykonywanej w istniejącym zakładzie (VW Poznań), gdzie powstają modele Transporter T6 i Caddy. Bardzo cieszę się, że produkcja modelu Crafter idzie pełną parą. Zeszły rok był pierwszym, w którym wystartowaliśmy z najbardziej złożonym produktem naszej grupy. Ponieważ Crafter ma więcej opcji niż jakikolwiek inny samochód, cieszymy się, że rozpoczęła się jego ekspansja na rynku"

- tłumaczył. Dodał jednak, że na chwilę obecną koncern nie ma planów budowy nowych zakładów w Europie.

Stackmann zdradził, że z szacunków koncernu wynika, iż pierwszy kwartał 2018 r. zakończył się dla VW globalnym wzrostem w wysokości 5,9 proc. "Dobra wiadomość dla nas jest taka, że wzrost jest generowany przez wszystkie regiony - rośniemy w Europie, Ameryce Południowej, w Chinach" - zapewniał.

Odnosząc się do zachodzących zmian na rynku motoryzacyjnym, wiceprezes VW mówił, że koncerny muszą dokładnie analizować sytuację i odpowiednio na nią reagować. Tak zrobił dwa lata temu niemiecki koncern, stąd chociażby decyzja o strategicznym potraktowaniu samochodów elektrycznych - powiedział. Firma do 2025 r. planuje wprowadzić na rynek 50 nowych modeli samochodów elektrycznych oraz 30 hybrydowych. Mimo tego nadal traktuje napędy spalinowe jako istotny element strategii rynkowej.

 



Źródło: niezalezna.pl, PAP

#Volkswagen

redakcja