Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Gospodarka

PKP to nie tylko kolej

Wiele ostatnio dzieje się na kolei. Stare dworce odzyskują dawny blask, budowane są nowe perony, remontowane są linie kolejowe, dzięki czemu pociągi mogą jeździć szybciej, a kupowanie biletów staje się coraz prostsze. Jednak kolej to nie tylko dworce, tory i pociągi. PKP są właścicielami terenów, na których będą mogły powstać nowe mieszkania: Mieszkania Plus!

Mało kto wie, że Polskie Koleje Państwowe są jednym z największych zarządców nieruchomości w kraju. Do tej pory tereny nieużywane przez PKP były sprzedawane bądź pozostawały niezagospodarowane. Podejście kolejarzy do nieruchomości zmieniło się, dzięki czemu PKP mogły się zaangażować w rządowy program Mieszkanie Plus. W listopadzie i grudniu zeszłego roku władze kolejowej spółki wspólnie z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury oraz Krajowego Zasobu Nieruchomości podpisały listy intencyjne, przekazując listę aż 238 nieruchomości (działek, gruntów), na których mogłyby powstać budynki mieszkalne. To tereny zarówno w dużych miastach, takich jak Gdańsk, Kraków, Szczecin, ale też w mniejszych miejscowościach. Już teraz PKP S.A. wytypowała 65 nieruchomości w mniejszych miastach (do 20 tys. mieszkańców), a do końca czerwca powstanie wykaz kolejnych. 

Reklama

– Jesteśmy na etapie typowania kolejnych nieruchomości, tym razem z mniejszych ośrodków, które skatalogujemy i udostępnimy do końca czerwca tego roku. Łącznie zaoferujemy Krajowemu Zasobowi Nieruchomości olbrzymią bazę nieruchomości, które mogą być przeznaczone pod budownictwo mieszkaniowe

– mówi Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A.

O tym, które tereny ostatecznie zostaną włączone do programu Mieszkanie Plus, zadecyduje Krajowy Zasób Nieruchomości. 

– Nasze działania, chociażby takie jak zaangażowanie w program Mieszkanie Plus, mają być silnym impulsem prorozwojowym dla polskiej gospodarki. Tak właśnie widzę rolę kolei w naszym kraju

– dodaje prezes PKP S.A.

PKP S.A. zintensyfikowała także inwestycje w dworce kolejowe. Skala realizowanego obecnie programu jest największa w historii. Do końca 2023 r. spółka zamierza zmodernizować lub wybudować od nowa ok. 200 dworców kolejowych. Przebudowywane dworce znajdują się nie tylko w dużych miastach, ale także w mniejszych miejscowościach. Ze zmian będą więc cieszyć się także mieszkańcy regionów, które dotychczas były niedoinwestowane. Na nowoczesne dworce kolejarze planują wydać prawie 1,5 mld zł.
 

Reklama