Legia była w roku 2015 pierwszym europejskim obiektem, na którym Ericsson wdrożył rozwiązanie Connected Venue oparte o indywidualną sieć Wifi. Dążąc do pełnego wykorzystania infrastruktury, Ericsson umożliwił firmie Social WiFi dostosowanie rozwiązania do potrzeb kibiców na stadionie. Projekt powstał dzięki współpracy z programem akceleracyjnym Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – Startup Spark.
Pierwszy test rozwiązania przeprowadzony został podczas meczu Ekstraklasy Legia - Górnik. Kibice mogli zalogować się przy pomocy Facebooka lub maila, zdobywając stały dostęp do sieci, otrzymując zestaw ciekawostek o meczu oraz specjalny kod rabatowy albo skorzystać z Internetu przez 10 minut bez logowania.
- Stadion Legii Warszawa jest dla firmy Ericsson modelowym przykładem partnerstwa technologiczno-biznesowego. Kontynuujemy współpracę z Klubem poprzez oferowanie kibicom coraz to nowych, innowacyjnych usług - w przyszłości wykorzystujących również możliwości jakie dają sieci 5G - powiedział Marcin Sugak, dyrektor rozwoju biznesu w firmie Ericsson.
Na stadionie wprowadzono szereg usług angażujących dodatkowo kibiców. Władze klubu nie kryją zadowolenia z nowych możliwości.
- Darmowe i szybkie połączenie do internetu, pozwala nam testować i wprowadzać usługi angażujące kibiców i ułatwiające wizytę na stadionie. Dodatkową wartością jest bliska współpraca Legii, firmy Ericsson i SocialWiFi. Pozwala to dzielić się pomysłami i budować usługę z pełnym zrozumieniem potrzeb kibica. - mówi Adam Piotrowicz, dyrektor ds. digital w Legia Warszawa.