Dzięki wprowadzeniu na stadionie legii rozwiązania Connected Venue opartego o indywidualną sieć WiFi i wykorzystaniu go przez Social WiFi, teraz kibice będą mogli na bieżąco obserwować statystyki, śledzić specjalnie dobrane dla fanów piłki nożnej ciekawostki, wystawiać oceny gry poszczególnych piłkarzy, czy oceniać dostępne na stadionie usługi oraz nawet obstawiać wynik meczu.
Legia była w roku 2015 pierwszym europejskim obiektem, na którym Ericsson wdrożył rozwiązanie Connected Venue oparte o indywidualną sieć Wifi. Dążąc do pełnego wykorzystania infrastruktury, Ericsson umożliwił firmie Social WiFi dostosowanie rozwiązania do potrzeb kibiców na stadionie. Projekt powstał dzięki współpracy z programem akceleracyjnym Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – Startup Spark.
Pierwszy test rozwiązania przeprowadzony został podczas meczu Ekstraklasy Legia - Górnik. Kibice mogli zalogować się przy pomocy Facebooka lub maila, zdobywając stały dostęp do sieci, otrzymując zestaw ciekawostek o meczu oraz specjalny kod rabatowy albo skorzystać z Internetu przez 10 minut bez logowania.
- Stadion Legii Warszawa jest dla firmy Ericsson modelowym przykładem partnerstwa technologiczno-biznesowego. Kontynuujemy współpracę z Klubem poprzez oferowanie kibicom coraz to nowych, innowacyjnych usług - w przyszłości wykorzystujących również możliwości jakie dają sieci 5G - powiedział Marcin Sugak, dyrektor rozwoju biznesu w firmie Ericsson.
Na stadionie wprowadzono szereg usług angażujących dodatkowo kibiców. Władze klubu nie kryją zadowolenia z nowych możliwości.
- Darmowe i szybkie połączenie do internetu, pozwala nam testować i wprowadzać usługi angażujące kibiców i ułatwiające wizytę na stadionie. Dodatkową wartością jest bliska współpraca Legii, firmy Ericsson i SocialWiFi. Pozwala to dzielić się pomysłami i budować usługę z pełnym zrozumieniem potrzeb kibica. - mówi Adam Piotrowicz, dyrektor ds. digital w Legia Warszawa.