Nominacja polskiego filmu do Oscara, ba! nawet minimalny udział polskiego twórcy w nominowanym dziele jest każdorazowo powodem do dumy dla każdego z nas i słusznym pretekstem do atrakcyjnych nagłówków w mediach typu wszelkiego. W tym przypadku jednak wiadomość przeszła bez większego echa, a szkoda...
Różnice są trzy: amerykańską Akademię Filmową zastąpimy równie amerykańskim portalem Training Industry uchodzącym za najbardziej zaufane źródło informacji w świecie edukacji i biznesu, zamiast złotej statuetki będziemy mieli prestiżowy tytuł „2018 Authoring Tools Top 20 List”, a obowiązki filmowców przejmą najważniejsi producenci oprogramowania edukacyjnego na świecie. Jaki jest efekt?
Nie ma tu nazwisk z pierwszych stron kolorowych gazet, skandali ani czerwonych dywanów. Są natomiast ludzie, którzy produkują rozwiązania edukacyjne dla setek milionów uczniów i nauczycieli z całego świata.
- Jesteśmy zaszczyceni mogąc ogłosić tegoroczną listę “2018 Authoring Tools Top 20 List”. Organizacje ujęte w rankingu to liderzy w tworzeniu wyjątkowych i innowacyjnych narzędzi umożliwiających kreację treści szkoleniowych. Firmy wybrane w tegorocznym rankingu wyróżniły się podejściem, które umożliwia użytkownikom opracowywanie różnego rodzaju treści edukacyjnych, zapewniając przy tym wsparcie w zakresie raportowania i analiz. - mówi Ken Taylor, Prezydent Training Industry, Inc .
Lista laureatów jest imponująca: 10 firm ze Stanów Zjednoczonych, cztery z Wielkiej Brytanii, dwie spółki francuskie i po jednej kanadyjskiej, włoskiej, szwajcarskiej oraz… polskiej. Zwracają uwagę giganci – Adobe (17 000 pracowników) i potentaci z USA np. Articulate, iSpring czy Lectora. Nadreprezentacja Stanów Zjednoczonych pokazuje, że również rozkład przedstawicieli danego kraju na liście laureatów zbliżony jest do tego Oskarowego. Jednak w tym gronie znalazła się także firma z Polski. Jak udało się to osiągnąć?
- O to samo często pytają nas potencjalni kienci na targach zagranicznych – żartuje Artur Dyro, współzałożyciel i Prezes Learnetic - Na szczęści Learnetic broni się pomysłem i jakością jego realizacji. Konsekwentnie idziemy drogą obraną przed ośmioma laty, kiedy to postanowiliśmy stworzyć narzędzie służące do tworzenia e-podręczników. Nazwaliśmy je mAuthor. Zwykle do zrobienia interaktywnej wersji podręcznika potrzebna była grupa specjalistów: redaktorów, grafików i programistów oraz testerów. mAuthor sprawia, że bez wiedzy programistycznej można złożyć e-materiały, które będą doskonale działać na każdym urządzeniu mobilnym, a do tego spełniają nowoczesne funkcje i wymagania takie jak : WCAG 2.0 (są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami), big data (pozwalają zbierać i łatwo interpretować zachowania użytkowników), adaptive learning (poziom trudności dostosowuje się do odpowiedzi) itd. Proces tworzenia e-podręczników jest więc tańszy, szybszy i dostosowany do światowych standardów – widać, że naszą wizję docenili również specjaliści z Training Industry.
Kryteria doboru laureatów były następujące:
- innowacyjność narzędzia,
- różnorodność funkcji i rozwiązań oferowanych w narzędziu,
- wielkość firmy i potencjał rozwoju,
- jakość i liczba Klientów/ użytkowników,
- nagrody, rozpoznawalność i odróżnienie od konkurencji,