„#nowePZU w Twoich rękach” – pod takim hasłem w środę, 13 marca, odbyło się w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego interaktywnie wydarzenie, podczas którego zarząd Grupy PZU podsumował realizację przyjętej na lata 2017-2020 strategii #nowePZU.
– #nowePZU to w skrócie połączenie dziedzictwa i doświadczenia jednej z najstarszych polskich spółek z kreatywnością i innowacyjnością, jakie dają nam nowe technologie – powiedział podczas otwarcia wydarzenia prezes PZU S.A., Paweł Surówka. – Przyznaję, że przez ostatnie miesiące najbardziej intensywnie pracowaliśmy nad tym, żeby dziś wieczorem być w stanie wszystkie ogłoszone w tamtym roku projekty uczynić wymierne i dotykalne, by dać je Państwu do ręki – dodał.
Rok 2018 to przede wszystkim bardzo dobre wyniki finansowe Grupy PZU – najwyższy od pięciu lat zysk netto oraz rekordowy przypis składki brutto na poziomie 23,5 mld zł. To także realizująca założenia przyjęte w strategii do 2020 r. poprawa rentowności w segmencie ubezpieczeń majątkowych i życiowych oraz poprawa wskaźnika rentowności kapitałów własnych (ROE).
PZU GO – pomaga i zachęca do bezpiecznej jazdy
Wiele miesięcy testów i tysiące przejechanych kilometrów poprzedziło wdrożenie flagowego projektu PZU – PZU GO. Projekt realizowany od początku przez ekspertów PZU wykroczył daleko poza to, co zwykle znajduje się w kompetencji ubezpieczycieli. – Zobowiązaliśmy się, by realnie pomóc naszym klientom wtedy, kiedy potrzebują tego najbardziej – stwierdził Paweł Surówka, prezes PZU.
fot. Zbyszek Kaczmarek
Efektem prac było udostępnienie w grudniu 2018 r. PZU GO klientom. System składa się z urządzenia beacon zamieszczanego na szybie samochodu oraz specjalnej aplikacji mobilnej, które współdziałając wyłapują niebezpieczne zdarzenia drogowe, realnie pomagając chronić zdrowie, a niekiedy także życie. PZU GO w przypadku wypadku komunikacyjnego lub innego zagrożenia na drodze, przekazuje sygnał do centrum alarmowego, a tam konsultant podejmuje próbę kontaktu z klientem i w razie potrzeby wzywa pomoc drogową lub służby ratunkowe.
PZU GO to również wspieranie bezpiecznej jazdy. W ramach klubu PZU Pomocni klienci, którzy mają za sobą rok bezpiecznej jazdy z PZU GO, mogą liczyć na wiele korzyści – od abonamentu za korzystanie z PZU GO za 1 z-ł po zniżki na paliwo, myjnię lub kawę. PZU Pomocni planuje również wdrożenie za pośrednictwem urządzenia PZU GO programu Pomocny fotoradar. Klienci mogą zgłaszać do PZU miejsca, w których szczególnie wymagana jest bezpieczna jazda. – Pomocny fotoradar daje nagrodę, jeżeli kierowca w takim miejscu jedzie przepisowo – podkreśla Paweł Surówka.
Współpraca na światowym poziomie
W ostatnich dniach światowy gigant Goldman Sachs Asset Management oraz PZU SA podpisały list intencyjny o współpracy strategicznej w zakresie zarządzania aktywami. – Ta współpraca uczyni PZU najbardziej rozpoznawalną spółką inwestycyjną z tej części Europy. Współpraca zakłada, że nasi klienci będą mieli dostęp do najlepszych rozwiązań globalnych Goldman Sachs, a produkty Grupy PZU będą dostępne na całym świecie dla klientów GS – stwierdził prezes PZU SA. Współpraca przewiduje również powstanie specjalnego funduszu na obszarze Trójmorza zarządzanego przez PZU i dystrybuowanego przez GSMA.
Grupa PZU rozwija również współpracę na poziomie krajowym. W minionym roku PZU zawarło strategiczne partnerstwo z Allegro oraz PLL LOT, oferując dopasowane do klientów tych spółek produkty ubezpieczeniowe. Ponadto PZU zapewnia fachowe wsparcie dla firm z branży energetycznej – ENEA, Energa, Innogy, PGE oraz Tauron.
fot. Zbyszek Kaczmarek
W środę ogłoszono, że Grupa PZU rozpoczyna strategiczną współpracę ze spółką PGNiG Obrót Detaliczny.
- Jesteśmy dumni z rozpoczęcia współpracy strategicznej z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem Obrót Detaliczny, które dociera do ponad 6 milionów gospodarstw. Dzięki temu klienci PGNiG OD, którzy skorzystają z oferty Grupy PZU, będą mogli liczyć na wsparcie fachowców w drobnych naprawach domowych. – powiedziała Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU.
W ramach współpracy z bankami, Grupa PZU zamierza w 2020 r. osiągnąć 1 mld przypisów składki. W ubiegłym roku udało się uzyskać jej 340 mln. Jak podkreśliła Małgorzata Sadurska, rok 2018 upłynął pod znakiem pracy i wdrożeń nowych produktów. – Jesteśmy już po pilotażach i mamy wypracowany z bankiem Pekao SA model oferowania produktów. Przeprowadziliśmy pierwsze zdalne sprzedaże Konta Przekorzystnego za pośrednictwem naszego Contact Center – podkreśliła Małgorzata Sadurska.
We współpracy z Alior Bankiem PZU chce uruchomić dla klientów platformę pożyczkową Cash, która szybko i łatwo pozwoli klientom Grupy PZU otrzymać atrakcyjnie oprocentowaną pożyczkę gotówkową. Cały proces wnioskowania o pożyczkę jest zdalny, a raty spłaty pobierane są automatycznie z wynagrodzenia pracownika. – Nikt jeszcze nie ma tego rozwiązania – zaznaczyła Małgorzata Sadurska.
Wystarczy kilka kliknięć
Z powodzeniem uruchomiono dostępną dla klientów platformę inPZU, pozwalającą na inwestowanie w fundusze z oferty TFI PZU w każdym czasie i każdym miejscu. Platforma już zyskała uznanie w branży, a także zaufanie klientów, którzy za pośrednictwem inpzu.pl zainwestowali aktywa o wartości 100 mln zł. – Chcemy, żeby platforma inPZU stała się masową platformą do inwestycji - zapowiedział Paweł Surówka.
W 2018 r. powstał także portal moje.pzu.pl, którego celem jest jak najlepsza obsługa klienta i łatwość interakcji z nim. Dzięki moje.pzu.pl można samodzielnie m.in. wykupić dowolną polisę lub sprawdzić swoje bieżące umowy z PZU. Portal pozwala również na umówienie wizyty lekarskiej w ramach PZU Zdrowie. Celem, o którym mówił prezes PZU SA, jest stworzenie kompleksowej platformy, poprzez którą możliwy będzie dostęp do wszystkich oferowanych przez Grupę PZU produktów.
Zdrowie pod szczególną opieką
Miniony rok upłynął również pod znakiem dynamicznego rozwoju PZU Zdrowie. Spółka współpracuje z ponad 2100 ośrodkami zdrowia w całej Polsce, a z usług PZU Zdrowie korzysta już 2,3 mln klientów. W ostatnich dniach spółka ogłosiła przejęcie 100 proc. udziałów w spółce Falck Centra Medyczne oraz NZOZ Starówka, co oznacza, że liczba placówek w sieci własnej PZU Zdrowie wzrośnie z 65 do 97. – Chcemy się zmieniać, chcemy, aby wskaźniki jakościowe rosły. Nie będzie to możliwe bez nowych technologii. Już dziś wykorzystujemy w wielu procesach automatyzację, a sztuczna inteligencja jest elementem środowiska pracy. Stawiamy sobie cel, aby w ciągu tego roku wszystkie procesy usługowe mogły być dostępne w platformie moje.pzu.pl – zapowiedział Roman Pałac, prezes PZU Zdrowie.
fot. Zbyszek Kaczmarek
Rok 2018 to także pierwszy rok funkcjonowania akcji Pomoc To Moc, nastawionej na wsparcie małych, lokalnych społeczności. Wystarczy złożyć wniosek na stronie akcji, a po jego zaakceptowaniu, PZU pomaga w wyborze organizacji pozarządowej, która wesprze pomysłodawców w realizacji zaproponowanej inicjatywy. Następnie wniosek pojawia się na stronie internetowej, gdzie poddany jest pod głosowanie. – To Państwo decydują, w które projekty inwestujemy nasz fundusz prewencyjny – podkreśliła Dorota Macieja, członek zarządu PZU Życie SA.
Przez pierwszy rok trwania akcji złożono 635 wniosków, z których prawie 100 otrzymało finansowanie ze strony PZU o wartości łącznej 3,5 mln zł.
Prosto, po polsku
Grupa PZU, realizując strategię szczególnego nastawienia na klienta, w kwietniu 2018 r. stworzyła projekt „Prosty język”. – Jeśli jakakolwiek firma usługowa chce odnieść sukces to musi porozumiewać się zasadami prostego języka. Odchodzimy od urzędniczej nowomowy, staramy się zastępować kalki językowe i „napuszone wyrazy”. Staramy się mówić do naszych klientów w sposób krótki i prosty – zaznaczyła Dorota Macieja.
Dotyczy to jednak nie tylko kontaktów z klientem. „Prosty język” musi pojawić się na co dzień wewnątrz organizacji. – Chcemy dbać nie tylko o duże instytucje kultury, ale także zadbać o język. Kto, jeśli nie my, wypracuje nowoczesny, przyjazny ludziom język ubezpieczeniowy? –dodała.
Używanie prostego zrozumiałego języka przyniosło realne korzyści – przede wszystkim wzrost zadowolenia klientów PZU.