Jak powiedział dyrektor Pionu Rozwoju Zagranicznego PKO BP Robert Zmiejko, wsparcie analityczne ze strony banku jest istotne w obliczu dynamicznego rozwoju polskiego eksportu na rynkach międzynarodowych.
„Zgodnie z analizami PKO BP, na koniec 2017 r. polski eksport prawdopodobnie osiągnie najwyższy jak dotąd wynik - ponad 200 mld euro. Jeśli chodzi o kolejne lata, uważamy, że polscy eksporterzy nadal będą odnosić bardzo duże sukcesy. W 2020 r. eksport przekroczy prawdopodobnie kwotę 240 mld euro”
– powiedział Zmiejko. Jego zdaniem, wzrost ten jest w dużej mierze zasługą wysokiej jakości i innowacyjności polskich produktów.
PKO BP podkreśla, że uruchomiona właśnie Platforma Wsparcia Eksportu wpisuje się w strategiczne kierunki rozwoju międzynarodowego, realizowane przez bank od kilku lat. "W ramach tych kierunków uruchamiamy placówki zagraniczne i relacje korespondenckie. Jesteśmy liderem na rynku krajowym pod względem liczby relacji z partnerami bankowymi na całym świecie: mamy ich już ponad 1300. Dodatkowo właśnie uruchomiliśmy serwis online, w którym polscy przedsiębiorcy mogą uzyskać informacje o 130 rynkach zagranicznych" – dodał Zmiejko
Jak zaznaczył, dostęp do platformy jest bezpłatny. Na stronie www.wspieramyeksport.pl można pozyskać informacje np. na temat rozwoju poszczególnych branż w ujęciu globalnym, czy też - jaki jest potencjał rozwoju danej branży na wybranych światowych rynkach. W serwisie znajdują się także dane dotyczące zagranicznych wydarzeń handlowych, tj. targów, seminariów i konferencji oraz najpopularniejszych w poszczególnych krajach portali e-commerce, na których można kupić bądź sprzedać produkty.
Dyrektor Pionu Rozwoju Zagranicznego PKO BP zaznaczył, że nowe narzędzie analityczne jest skierowane w szczególności do małych i średnich przedsiębiorców. "Sektor małych i średnich firm w Polsce liczy ok. 1,9 mln przedsiębiorstw, zatrudnia ponad 6,5 mln osób i tworzy ok. 50 proc. polskiego PKB" – dodał Zmiejko.
Stąd – jak podkreślił – wynika koncepcja banku, aby wspierać przede wszystkim te firmy, które coraz częściej rozwijają się na rynkach międzynarodowych poprzez eksport swoich produktów czy usług”.