Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Gospodarka

Nowa strategia Poczty Polskiej. "Rz": Kluczowy ma być "sektor KEP"

Poczta Polska ma nową strategię, jej filar to branża kurierska. W dwa lata zbuduje potężną sieć automatów paczkowych konkurujących z maszynami InPostu - czytamy w piątkowej "Rzeczpospolitej".

Autor: redakcja

Jak ustalił dziennik, w najbliższą środę Poczta Polska (PP) przedstawi znowelizowaną strategię na lata 2020-2024. Wg dokumentów, do których dotarła "Rz", "kluczowy dla operatora, w sytuacji szybko kurczącego się rynku listów, ma być sektor KEP (Kurier, Ekspres, Paczka)".

Reklama

"Spółka planuje w ciągu pięciu lat zwiększyć przychody z usług kurierskich oraz tzw. logistyki e-commerce z niecałych 1,1 mld do ponad 2,1 mld zł. Jednym z motorów wzrostu ma być gigantyczna sieć automatów nadawczo-odbiorczych"

- czytamy. Gazeta powołując się na nieoficjalne informacje podaje, że urządzenia te mają się nazywać "smart box".

"Plan PP zakłada uruchomienie sieci 4 tys. maszyn paczkowych do końca 2021 r. Założenia są imponujące, bo dziś operator ma ich 200"

- podaje dziennik. Dla porównania - wskazała gazeta - konkurencyjny InPost ma ich 6 tys.

"Smartboxy mają być stawiane wewnątrz sklepów i galerii handlowych (pojawi się tam 1 tys. automatów), a także w wielu lokalizacjach na zewnątrz (3 tys.). PP zamierza przy budowie sieci współpracować z centrami handlowymi, sklepami typu Biedronka, Carrefour czy Żabka, a także ze stacjami benzynowymi. Maszyny mają się pojawić również na dworcach kolejowych i autobusowych oraz w placówkach samej Poczty" - czytamy.

Autor: redakcja

Źródło: PAP, niezalezna.pl, "Rz"
Reklama