Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Niemiecka marka motoryzacyjna zwiększa produkcję napędów elektrycznych

BMW Group powiększa moce produkcyjne w centrum kompetencyjnym produkcji napędów elektrycznych zlokalizowanym w Dingolfing. Już od 2022 roku napędy elektryczne będą dostarczane do 500 tysięcy zelektryfikowanych pojazdów rocznie 

mat. pras.

W centrum kompetencyjnym produkcji napędów elektrycznych BMW Group w Dingolfing rozpoczyna się produkcja akumulatorów wysokonapięciowych i modułów akumulatorowych piątej generacji, które będą stosowane w BMW iX oraz w BMW i4. Jednocześnie zwiększone zostają moce produkcyjne w zakresie silnika elektrycznego piątej generacji. Od 2020 r. jest on produkowany w Dingolfing do BMW iX3, a w przyszłości będzie również stosowany w BMW iX oraz w BMW i4.

 

— Zakładamy, że do 2030 r. co najmniej 50 procent pojazdów dostarczanych naszym klientom na całym świecie będzie zelektryfikowanych. Stawiamy przy tym na naszą wysoką kompetencję własną w zakresie produkcji napędów: zwiększamy moce produkcyjne w istniejących zakładach produkcyjnych napędów – jak tutaj w Dingolfing – i pozyskujemy inne - jak np. ostatnio w Ratyzbonie i Lipsku — wyjaśnia dr Michael Nikolaides, kierownik produkcji silników i napędów elektrycznych.

W latach 2020–2022 w samym tylko zakładzie w Dingolfing BMW Group zainwestuje ponad 500 milionów euro w rozbudowę mocy produkcyjnych w zakresie napędów elektrycznych. Już od 2022 roku produkowane tam będą napędy elektryczne do ponad pół miliona pojazdów zelektryfikowanych. W latach od 2020 do 2022 r. BMW Group zainwestuje w Dingolfing, Lipsku, Ratyzbonie i Steyr łącznie około 790 milionów euro w rozbudowę mocy produkcyjnych w zakresie komponentów napędów elektrycznych.

Wkrótce rusza produkcja seryjna BMW iX w zakładzie BMW Group w Dingolfing, a jesienią produkcja BMW i4 w zakładzie w Monachium. Ich wysoce zintegrowane napędy elektryczne i akumulatory wysokonapięciowe są produkowane w centrum kompetencyjnym produkcji napędów elektrycznych w Dingolfing. BMW Group rozpoczęła produkcję komponentów akumulatorowych w zakładach w Regensburgu i Lipsku już w kwietniu i maju 2021 r. W związku z rosnącym popytem na napędy elektryczne zakłady BMW Group w Landshut i Steyr zwiększają produkcję obudów do napędów elektrycznych.


Jednostki napędowe i akumulatory wysokonapięciowe technologii BMW eDrive piątej generacji mogą być elastycznie skalowane pod względem mocy i pojemności energetycznej. Po optymalnym dopasowaniu można je zatem stosować w różnych wariantach modeli.

W każdym pojeździe stosuje się maksymalnie dwa wysoce zintegrowane napędy elektryczne, w których silnik elektryczny, energoelektronika i skrzynia biegów znajdują się w jednej obudowie. Dzięki swojej zasadzie konstrukcyjnej z wirnikiem o wzbudzeniu magnetoelektrycznym, napęd elektryczny piątej generacji nie wymaga żadnych metali ziem rzadkich.

Technologia BMW eDrive piątej generacji obejmuje również akumulator wysokonapięciowy z ogniwami akumulatorowymi w najnowszej technologii. W odniesieniu do produkcji ogniw akumulatorowych piątej generacji BMW Group uzgodniła ze swoimi dostawcami, że będą używać wyłącznie odnawialnej zielonej energii elektrycznej. Cały akumulator wysokonapięciowy wyróżnia doskonała wydajność, właściwości ładowania i rozładowywania, trwałość i bezpieczeństwo. Udoskonalono w ten sposób standaryzowany technicznie proces produkcji modułów akumulatorowych, aby – stosownie do rosnącej oferty zelektryfikowanych modeli pojazdów i poziomów mocy – można było wytwarzać różne warianty modułów na tej samej linii produkcyjnej. Instalacje produkcyjne są wysoce elastyczne i skalowalne. Z dostarczonych pryzmatycznych ogniw akumulatorowych produkuje się moduły akumulatorowe w danych zakładach produkcyjnych BMW Group. Opracowana we własnym zakresie budowa modułowa umożliwia produkcję akumulatorów wysokonapięciowych przystosowanych do danego modelu z wykorzystaniem elastycznej konfiguracji tych modułów.

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#napęd elektryczny #branża motoryzacyjna #samochody elektryczne

albicla.com@ Paweł Kryszczak