Audi podchodzi do kwestii redukcji odgłosów kompleksowo m.in. dlatego że klienci życzą sobie przestrzeni dźwiękowej bez uciążliwych odgłosów dodatkowych, z harmonijnie dostosowanymi do siebie dźwiękami sygnałów, ostrzeżeń i informacji oraz z nienatarczywymi odgłosami elementów obsługi. Stąd członkami zespołu zajmującego się wszelkimi odgłosami w pojeździe są blisko ze sobą współpracujący eksperci z najróżniejszych dziedzin – począwszy od tych wyspecjalizowanych w badaniach rozwojowych nad pierwotną koncepcją pojazdu czy karoserią, aż po służby zapewnienia jakości.
Dźwięki w samochodzie powstają z kombinacji najróżniejszych odgłosów i tonów. W każdym poruszającym się pojeździe nieustannie słyszalne są różne odgłosy, takie jak brzmienie silnika, toczących się opon czy aeroakustyczne odgłosy powietrza opływającego karoserię. Do tego dochodzą chwilowo działające inne źródła: podnoszone szyby to ciche mruczenie, zamykanie drzwi, to soczyste trzaśnięcie. Dźwięki sygnalizacyjne i informacyjne nadają się do dyskretnego przekazywania informacji funkcjonalnych, czego przykładem jest zarówno typowe tykanie kierunkowskazów, jak i akustyczne reakcje zwrotne dotykowego wyświetlacza MMI. Przyciski i włączniki powinny rozbrzmiewać cicho, ale zarazem w zdecydowany sposób. Natarczywe sygnały ostrzegawcze powinny przykuwać całą uwagę pasażerów tylko w razie potrzeby.
Fachowcy oddelegowani przez Audi badają i oceniają każdy nowy model samochodu spod znaku czterech pierścieni na jezdni, na macie wstrząsowej, czy też przy użyciu specjalnego hydropulsacyjnego urządzenia testowego. To serwo-hydrauliczne czterostopniowe stanowisko testowe, które wprawia pojazd w drgania. Hałasy takie jak grzechotanie, czy skrzypienie w przedziale pasażerskim są wywoływane przez drgania w zakresie częstotliwości do 50 Hz. Na stanowisku testowym sprawdza się drgania poszczególnych podzespołów i całej karoserii, by w ten sposób zbadać i zidentyfikować źródła niepożądanych odgłosów. Są one słyszalne nie zawsze tam, gdzie powstają. Równowaga wibracyjno-akustyczna pojazdów ma zauważalny wpływ na poziom komfortu kierowców.
W przeciwieństwie do silnika spalinowego, silnik elektryczny prawie nie powoduje drgań, wibracji i odgłosów mechanicznych. W takim otoczeniu na pierwszy plan wysuwają się dźwięki, które dotychczas nie były tak bardzo zauważalne. Chodzi tu o aeroakustykę i dźwięk toczących się opon. Audi wkłada wiele wysiłku w minimalizację tych niepożądanych dźwięków już u ich źródła. Przykład: karoseria Audi e-tron jest specjalnie wytłumiona i odseparowana we wszystkich tych obszarach, w których mogą powstawać niepożądane dźwięki. Oznacza to, że np. uwarunkowane konstrukcyjnie otwory i puste przestrzenie w obrębie karoserii wypełnia się włókniną z mikrofibry. Materiał tekstylny i mikrofibra pochłaniające dźwięki wyściełają także nadkola. Ponadto istotne powierzchnie, takie jak wykładzina, są powleczone specjalnym materiałem. Sprawia on, że blachy mniej drgają.
Złożona, wielowarstwowa konstrukcja ścianki czołowej tłumi przedostawanie się hałasu z przedniej części pojazdu do jego wnętrza. Taką konstrukcję zastosowano też w tylnej części nowej architektury pojazdu, w wersjach z dodatkowym napędem osi tylnej. Dodatkowo silniki elektryczne osłaniają kapsuły tłumiące dźwięki. Nawet zabudowa podwozia ma zdolność pochłaniania dźwięków. We wnętrzu pojazdu ciszę gwarantują podbite pianką dywaniki. Drugi ważny czynnik uzyskania atmosfery relaksu na pokładzie Audi e-tron, to zaawansowana aeroakustyka. Właściwie w każdym samochodzie, powyżej prędkości 85 km/h, słyszalne są przede wszystkim odgłosy wiatru. W Audi e-tron, dzięki starannemu dopracowaniu uszczelek w drzwiach, lusterek bocznych i rynienek odbierających wodę, odgłosy powietrza prawie nie docierają do wnętrza pojazdu. Pasażerowie mogą swobodnie ze sobą rozmawiać, również przy dużych prędkościach. Przednia szyba jest standardowo wykonana z podwójnego szkła. Na życzenie Audi dostarcza także dźwiękoszczelne szyby boczne.
Aktywna akustyka zyskała w ostatnich latach na znaczeniu. Dzięki tzw. aktywnej redukcji szumów (ang. Active Noise Cancellation, ANC) np. określona porcja odgłosów pracy silnika może być zredukowana przy pomocy dźwięku w przeciwfazie. System bazuje na wbudowanych w podsufitkę mikrofonach ANC mierzących poziom hałasu we wnętrzu pojazdu (patrz rysunek na przykładzie A8). Sterownik odwraca niepożądane fale dźwiękowe i przez głośniki basowe emituje fale neutralizujące. Natomiast w celu podkreślenia pożądanych dźwięków, np. Audi SQ5 TDI posiada w układzie wydechowym tzw. aktuatory. Te bardzo wytrzymałe głośniki montowane na życzenie, potęgują odgłosy pracy silnika i nadają mu wrażenia większej dynamiki. Efekt sportowej pracy można uzyskać również w elektrycznym sportowym modelu Audi e-tron GT. Wystarczy w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wybrać tryb „dynamic”.