Nawet niewielkie biuro do sprawnego funkcjonowania potrzebuje osoby, która będzie nim zarządzać. Taką funkcję spełnia office manager – dzięki niemu pracownicy mogą wykonywać swoje zadania bez przeszkód. Poczynając od zapewnienia materiałów biurowych czy zarządzania systemem rezerwacji sal konferencyjnych po wprowadzenie nowego pracownika – to codziennie zadania, z jakimi mierzy się kierownik biura. Jak się w tym nie pogubić? Jakie nowoczesne rozwiązania mogą pomóc w jego codziennej pracy?
Dobry manager ma rozwiązanie problemu zanim ten się zmaterializuje. Osoba pełniąca tę funkcję sprawdza się przy codziennych trudnościach, które zdarzają się w przedsiębiorstwie. Brak wody, zepsuta drukarka, czy awaria w toalecie – to tylko część zadań, których niewykonanie dezorganizowałyby pracę biura.
- Office manager to osoba od zadań specjalnych. Jest odpowiedzialna za sprawne funkcjonowanie całego biura, jego stan i narzędzia pracy. Aby usprawnić pracę na tym stanowisku opracowaliśmy mobilną aplikację Zonifero, która jest odpowiedzią na realne potrzeby kierownika biura. Przykładem może być sytuacja, kiedy awarii ulega drukarka sieciowa, z której korzysta całe piętro w biurowcu. Zamiast ściągać office managera, opisywać mu sytuację i tłumaczyć problem, pracownik po prostu robi zdjęcie komunikatu z drukarki i przesyła je za pomocą Zonifero. Odbiorca komunikatu od razu wie, o którą drukarkę chodzi i gdzie ona stoi. To żywy przykład na to, jak aplikacja ułatwiła pracę office managerowi, a więc i całej firmie. Kolejnym przykładem zadania, z jakim mierzy się każdy kierownik biura jest wprowadzenie nowego pracownika. Trzeba dla niego znaleźć miejsce w przestrzeni biurowej, wyposażyć go we wszelkie narzędzia pracy, a potem zapoznać go z zasadami funkcjonowania w firmie. Tu także sprawdza się Zonifero – informacja o nowej osobie w zespole przesyłana jest za pomocą aplikacji. Już po kilku sekundach wszyscy w firmie wiedzą, że pojawił się nowy pracownik, widzą też dokładnie, w którym pokoju i przy którym biurku pracuje. A sam pracownik pobiera sobie aplikację na telefon i już wie, gdzie znajdzie najważniejsze punkty w biurze, sam dotrze do kuchni, łazienki i gabinetu szefa. A wchodząc do nowego pokoju po spojrzeniu w aplikację będzie wiedział, jak mają na imię koledzy siedzący przy biurkach - mówi Robert Strzelecki, wiceprezes firmy TenderHut.
Jeszcze więcej pracy office manager ma przy zmianach w strukturze firmy, np. przy rozszerzeniu działów. Spoczywa wtedy na nim niemała odpowiedzialność, bo to cała operacja logistyczna, którą trzeba zaplanować i przeprowadzić, i to tak, aby praca w firmie nie została zaburzona.
- Office manager to biurowy logistyk całej firmy i właśnie ze względu na znaczącą rolę, jaką odgrywa w przedsiębiorstwie warto wspomagać jego pracę na wszelkie sposoby. Organizacja powierzchni firmy ma tu ogromne znaczenie i powinna wspierać pracę managera biura. W ostatnich latach mamy do czynienia ze szczególnie intensywnym rozwojem rynku mobilnych rozwiązań, które pozwalają na szybkie przearanżowanie wnętrz i sprawne zarządzanie biurem. Wśród nich wymienić można chociażby nowoczesne systemy ścian przesuwnych umożliwiających zrobienie z jednego dużego pomieszczenia dwóch mniejszych, w których mogą odbyć się kameralne spotkania. Dla office managerów to duże ułatwienie, bo oszczędza problemów organizacyjnych, a przy okazji generuje oszczędności - mówi Paweł Gossa, prezes firmy INVESTCOVER, która zajmuje się zarządzaniem projektami budowlanymi oraz nadzorem inwestycji związanych m.in. z budową i modernizacją przestrzeni biurowych.
Jak zapanować nad przedsiębiorstwem, kiedy obowiązki i sprawy do załatwienia mnożą się każdego dnia? Pomoc może przyjść właśnie w postaci aplikacji na smartfonie. Twórca aplikacji Zonifero podkreśla, że dzięki nowoczesnym technologiom zgłaszanie usterek, czy jakichkolwiek innych problemów biurowych stanie się dziecinnie proste i nie trzeba będzie wędrować osobiście do osoby odpowiedzialnej za funkcjonowanie firmy. Sama aplikacja może spełniać wiele funkcji poprawiających organizację firmy – łącząc w sobie kilka systemów jest biurowym organizerem. Wystarczy jeden rzut oka na telefon by wiedzieć, czy potrzebna nam osoba jest dziś w biurze, jaka sala jest wolna i czy można zorganizować w niej spotkanie. Moduł do rezerwacji sal konferencyjnych zintegrowany z wyświetlaczami przed salami usprawnia pracę nie tyko office managerowi, ale również pozostałym pracownikom.
Nie da się ukryć, że nowe technologie stanowią coraz większe wsparcie nawet w codziennej pracy. Nowoczesne biuro, które można przearanżować, a wraz za zmianą przekazać błyskawicznie informacje na ten temat przy pomocy aplikacji to ułatwienie, które niedługo będzie standardem w każdym biurze. Czas pokaże, jak rozwiązania z zakresu Digital Office Management przyjmą się na naszym rynku.
tenderhut.pl