RMF FM mija się z prawdą, informując, że „środki przeznaczone na promocję ministerstwa to najwyższa kwota w budżecie resortu obrony na ten rok”. Sformułowanie użyte przez RMF FM sugeruje, że MON przeznaczy większą kwotę na materiały promocyjne niż np. na modernizację sił zbrojnych. Nie jest to prawdą - podaje resort w komunikacie.
„Plan postępowań o udzielenie zamówienia” został opracowany w ubiegłym roku. Wspomniana kwota ma być przeznaczona na zakup materiałów promocyjnych, które będą wykorzystywane przez Wojsko Polskie. Obejmuje m.in. stałą działalność promocyjną, materiały promocyjne związane z obchodami 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, w które Ministerstwo Obrony Narodowej będzie intensywnie zaangażowane oraz 100-lecia ustanowienia Sztabu Generalnego
- czytamy w komunikacie MON.
Materiały będą przekazane także za granicę do placówek dyplomatycznych i Polskich Kontyngentów Wojskowych oraz wykorzystywane podczas obrad w Warszawie - wyjazdowego posiedzenia Komitetu Wojskowego NATO. Zaznaczamy, że kwoty zapisane w „Planie postępowań o udzielenie zamówienia” to orientacyjne wartości planowanych zakupów, które będą na bieżąco korygowane
- wyjaśnia resort.
W 2018 roku resort obrony narodowej planuje udział w krajowych oraz międzynarodowych targach przemysłu zbrojeniowego m.in. w Pakistanie i Indonezji. Ze względu na odległość koszty organizacji i udziału w targach są wyższe niż w Europie. Zarówno Pakistan, jak i Indonezja, mają jedne z najliczniejszych armii świata i miliardowe budżety zbrojeniowe. Oba kraje deklarują unowocześnienie swoich armii i zakupy uzbrojenia. Uznawane są za bardzo perspektywiczne rynki
- dodaje ministerstwo w komunikacie,